SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Ku kariérnemu vrcholu vám môže pomôcť aj spánok či zdriemnutie v práci

Existujú šéfovia, ktorí vám odporučia, aby ste si počas pracovnej doby pospali.

(Zdroj: Fotolia.com)

Jednou z nich je aj Arianna Huffington, bývalá šéfredaktorka a zakladateľka online magazínu Huffington Post, ktorá sa tento rok vzdala svojej bohatej novinárskej kariéry, aby sa venovala novej firme. Tá ponúka rady v oblasti zlepšenia podmienok na pracoviskách a prevencie pred vyhorením.

Jedna z najvplyvnejších žien sveta k tejto téme nedávno prispela aj prostredníctvom čerstvo vydanej knihy o spánkovej revolúcii, v ktorej tvrdí, že sme uprostred krízy spánkovej deprivácie.  

Zlomový bod v jej kariére prišiel totiž vtedy, keď si uvedomila, že trpí nedostatkom spánku.

Skryť Vypnúť reklamu

V roku 2007 prepracovaná zaspala sediac za stolom a nešťastne si zlomila lícnu kosť. To ju donútilo zmeniť svoje životné priority a zamyslieť sa aj nad tým, že úspech sa začína tam, kde sú splnené základné životné potreby – ako napríklad spánok.

„Ste neustále v pohybe. Chodíte na stretnutia, plníte si povinnosti. No nie je v tom žiadna radosť a žiadna skutočná kreativita,“ vyjadrila sa na margo vyčerpanosti a nedostatku oddychu. Spánok teraz zaraďuje na vrchol zoznamu svojich priorít.

Zdriemnutie v práci

Šesťdesiatšesťročná podnikateľka svoj postoj pretavila aj do praxe. V redakcii The Huffington Post zriadili miestnosť so špeciálne upravenými kreslami na zdriemnutie kedykoľvek počas dňa.

Podľa Arianny stačí hoci aj 20 minút na to, aby ste osviežili myseľ a znovu nadobudli energiu. Robí to tak aj ona a keďže má presklenú kanceláriu, každý vie celkom presne, kedy si potrebuje dobiť baterky. „Prespite sa na vrchol,“ vtipkuje na túto tému, no uvedomuje si, že dobre vyspatý človek je v práci aktívnejší a teda úspešnejší.

Skryť Vypnúť reklamu

Loading

...

Spánok = aktivita

K pochopeniu dôležitosti spánku a jeho roly v dosiahnutí životných a pracovných úspechov, priviedlo autorku aj štúdium vedeckých faktov a poznatkov. Urobila ho ešte pred napísaním svojej knihy a najviac ju prekvapilo, že hoci spánok vyzerá ako niečo, pri čom nie sme aktívni, je to presne naopak.

„Spánok je v skutočnosti typom aktivity, pri ktorej sa zhromažďujú a odplavujú toxíny,“ vysvetľuje.

Viaceré štúdie tiež potvrdzujú, že krátky, nie dlhší ako 30-minútový spánok je pre naše zdravie prospešný. Za ostatných šestnásť rokov urobili harvardskí výskumníci desiatky experimentov, ktoré potvrdili, že spánok zlepšuje pamäť, kreatívne myslenie a učenie.

Krátke zdriemnutia podľa výskumov zase napomáhajú pri produktivite, sú prevenciou proti vyhoreniu, zvyšujú zmyslové vnímanie a dokonca znižujú riziko srdcových chorôb.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 514
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 727
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 487
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 302
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 154
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 440
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 478
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 351
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 259
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 017
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Spánok a únava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Výskum spánku
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.

Potraty sa sprísňovať nebudú, Záborskej novela neprešla

Zákon chcú o pol roka predložiť znova.

Anna Záborská.