Ku kariérnemu vrcholu vám môže pomôcť aj spánok či zdriemnutie v práci

Existujú šéfovia, ktorí vám odporučia, aby ste si počas pracovnej doby pospali.

(Zdroj: Fotolia.com)

Jednou z nich je aj Arianna Huffington, bývalá šéfredaktorka a zakladateľka online magazínu Huffington Post, ktorá sa tento rok vzdala svojej bohatej novinárskej kariéry, aby sa venovala novej firme. Tá ponúka rady v oblasti zlepšenia podmienok na pracoviskách a prevencie pred vyhorením.

Jedna z najvplyvnejších žien sveta k tejto téme nedávno prispela aj prostredníctvom čerstvo vydanej knihy o spánkovej revolúcii, v ktorej tvrdí, že sme uprostred krízy spánkovej deprivácie.  

Zlomový bod v jej kariére prišiel totiž vtedy, keď si uvedomila, že trpí nedostatkom spánku.

V roku 2007 prepracovaná zaspala sediac za stolom a nešťastne si zlomila lícnu kosť. To ju donútilo zmeniť svoje životné priority a zamyslieť sa aj nad tým, že úspech sa začína tam, kde sú splnené základné životné potreby – ako napríklad spánok.

„Ste neustále v pohybe. Chodíte na stretnutia, plníte si povinnosti. No nie je v tom žiadna radosť a žiadna skutočná kreativita,“ vyjadrila sa na margo vyčerpanosti a nedostatku oddychu. Spánok teraz zaraďuje na vrchol zoznamu svojich priorít.

Zdriemnutie v práci

Šesťdesiatšesťročná podnikateľka svoj postoj pretavila aj do praxe. V redakcii The Huffington Post zriadili miestnosť so špeciálne upravenými kreslami na zdriemnutie kedykoľvek počas dňa.

Podľa Arianny stačí hoci aj 20 minút na to, aby ste osviežili myseľ a znovu nadobudli energiu. Robí to tak aj ona a keďže má presklenú kanceláriu, každý vie celkom presne, kedy si potrebuje dobiť baterky. „Prespite sa na vrchol,“ vtipkuje na túto tému, no uvedomuje si, že dobre vyspatý človek je v práci aktívnejší a teda úspešnejší.

Loading

...

Spánok = aktivita

K pochopeniu dôležitosti spánku a jeho roly v dosiahnutí životných a pracovných úspechov, priviedlo autorku aj štúdium vedeckých faktov a poznatkov. Urobila ho ešte pred napísaním svojej knihy a najviac ju prekvapilo, že hoci spánok vyzerá ako niečo, pri čom nie sme aktívni, je to presne naopak.

„Spánok je v skutočnosti typom aktivity, pri ktorej sa zhromažďujú a odplavujú toxíny,“ vysvetľuje.

Viaceré štúdie tiež potvrdzujú, že krátky, nie dlhší ako 30-minútový spánok je pre naše zdravie prospešný. Za ostatných šestnásť rokov urobili harvardskí výskumníci desiatky experimentov, ktoré potvrdili, že spánok zlepšuje pamäť, kreatívne myslenie a učenie.

Krátke zdriemnutia podľa výskumov zase napomáhajú pri produktivite, sú prevenciou proti vyhoreniu, zvyšujú zmyslové vnímanie a dokonca znižujú riziko srdcových chorôb.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  4. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  5. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  6. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  7. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  10. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  3. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  5. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  6. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  7. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  8. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  9. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  10. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 14 361
  2. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 953
  3. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 9 923
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 216
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 6 042
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 5 383
  7. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 5 228
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 4 176
  9. Jedli ste už ružovú čokoládu? 3 595
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 044

Téma: Spánok a únava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Výskum spánku

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Únik chemikálií nepotvrdili. Čo sa stalo na stavenisku R7 pri Blatnej (otázky a odpovede)

Merania hasičov a chemikov nebezpečné látky nepotvrdili.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Teraz Šefčoviča nastrkajú všade

Do prezidentskej zápletky už chýba len Danko.

KOMENTÁRE

Dostali sme sa do civilizačnej pasce (píše Michal Havran)

Zostaneme opäť sami, rozhádaní s našimi spojencami, bez plánu a peňazí.

Neprehliadnite tiež