Dobrú formu získate aj v obývačke, tu je osem účinných cvikov

Hýbte sa aspoň 30 minút denne. S týmito cvikmi sa dostanete do formy v pohodlí domova.

Nemáte čas zájsť do fitcentra? Alebo vám naň nezvýšili peniaze? Cvičiť sa dá aj doma. Zostavu ôsmich cvikov na doma pre nás pripravila osobná trénerka Monika Kovačičová.

Dennú dávku pohybu si môžete aj odkráčať. Urobte každý deň aspoň desaťtisíc krokov, čo je sedem kilometrov. Odporúča to Svetová zdravotnícka organizácia.

Ak ku spomínaným desiatim tisícom pridáte ďalších dvetisíc krokov, môžete ich považovať za svoju zdravotnú poistku.

1. Tricepsové kľuky z brucha

Zameranie: triceps, prsia, spodná časť chrbta

Počet opakovaní: 20

Ľahnite si na brucho, nohy vystrite, dlane položte na úzko ku prsiam na zemi. Zatlačte do dlaní a trup vytlačte hore, aby ste mali ruky vystreté. Potom uvoľnite a hrudník znovu položte na zem.

2. Superman

Zameranie: chrbát,  ruky, zadok

Počet opakovaní: 20 na každú stranu

Začíname z polohy kľuku, vystreté ruky položte na zem na šírku ramien, chrbát musí byť vystretý. S výdychom zdvihnite pravú ruku do výšky hlavy a ľavú vystretú nohu do priamky s chrbtom.

Vráťte sa do základnej polohy a cvik zopakujte s ľavou rukou a pravou nohou.

3. Angličáky

Zameranie: ruky, zadok, stehná

Počet opakovaní: 10 až 15

Spojíme kľuk a drep s výskokom. Stojte vzpriamene. Urobte drep a položte ruky na zem. Súčasne vykopnite nohy dozadu, aby ste sa dostali do základnej polohy kľuku.

Urobte kľuk a potom nohy opäť čo najrýchlejšie pokrčte, aby ste sa dostali do drepu, z ktorého vyskočíte čo najvyššie.

4. Bočné výpady vzad

Zameranie: zadok, stehná

Počet opakovaní: 20 na každú stranu

Postavte sa s nohami rozkročenými na šírku ramien a s vystretým chrbtom. Pravou nohou urobte bočný výpad vzad a vráťte ju do základnej polohy. Rovnaký pohyb zopakujte s ľavou nohou.

5. Priťahovanie kolien pod seba v kľuku

Zameranie: brucho, ramená, chrbát a zadok

Počet opakovaní: 20 na každú stranu

Začíname v polohe kľuku, s rukami a nohami na šírku ramien. Chrbát držíme vystretý, panvu vo výške lopatiek.

Pravé koleno podsunieme k ľavej ruke, potom k pravej ruke, nohu vystrieme dozadu do výšky chrbta a položíme naspäť na zem. Cvik zopakujeme s ľavou nohou.

6. Vytáčanie v kliku

Zameranie: ramená, ruky, prsia, pás, chrbát

Počet opakovaní: 20 na každú stranu

Opäť vychádzame z polohy kľuku. Pravú vystretú ruku vytáčajte čo najviac za seba a pozrite sa za ňou. Ruku vráťte späť a cvik urobte aj ľavou rukou.

7. Skladačka

Zameranie: brucho, ramená, ruky, chrbát

Počet opakovaní: 10 na každú stranu

Aj tu začíname z polohy kľuku s pevným vystretým chrbtom. Pravou rukou klesnite na predlaktie, vzápätí ide ľavá ruka tiež na predlaktie. Potom sa pravá ruka vráti do vystretia, hneď zase nasleduje ľavá ruka.

 

8. Brušáky

Zameranie: brucho

Počet opakovaní: 15 na každú stranu

Ľahnite si vystretý na zem, ruky sú za hlavou. Hrudník dvíhajte zo zeme súčasne s pravou rukou a ľavou nohou, ktoré sa stretnú nad stredom tela. Potom sa vrátia naspäť. To isté zopakujte na druhú stranu.

 

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  2. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  3. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  4. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  5. Zábavný aj sebavedomý
  6. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  7. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  8. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  9. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  1. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  2. Konferencia o využívaní ITP v trestnom konaní splnila svoj cieľ
  3. Nadácia Poštovej banky podporí grantom folklór a tradície
  4. Najlepšie obnovený bytový dom 2016 je v Prešove
  5. Najlepšie obnovený bytový dom 2016 je v Prešove
  6. Prednáška holandského veľvyslanca na EU v Bratislave
  7. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku
  8. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  9. Poradňa: Ako vybrať účet pre mladých
  10. Sajfa odkázal študentom:„Buďte nároční a vydržte!“
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 25 110
  2. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 5 270
  3. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci 4 871
  4. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 4 229
  5. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 4 223
  6. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 930
  7. Zábavný aj sebavedomý 3 606
  8. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 207
  9. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností 3 072
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 497

Hlavné správy zo Sme.sk

NITRA

Bývalého poslanca parlamentu Gauliedera našli mŕtveho

Príčiny smrti vyšetruje polícia. Pracuje s verziou, že by mohlo ísť o samovraždu.

SVET

Prvý coming out českej politiky! No a čo?

Česi nie sú až takí tolerantní ako skôr ľahostajní.

Neprehliadnite tiež

Desať osviežujúcich ananásových receptov pre váš sladký víkend

Ananás je vďačnou surovinou, ktorá dokonale pristane koláčom a tortám. Vyskúšajte niektorý z receptov počas voľných dní.

Hormonálna antikoncepcia ochráni ženy pred rakovinou až na tridsať rokov

Vedci zbierali dáta od tisícok žien takmer 44 rokov. Výsledkom je najväčšia štúdia o tabletkovej antikoncepcii.

Čo vás čaká v novom čísle magazínu smeŽeny

Humoristka a glosátorka Elena Vacvalová hovorí o tom, prečo sa nestala herečkou a čo pre ňu znamená zmysel pre humor.

Jarné upratovanie v tele: Návod na účinnú očistu

Jarné obdobie je ideálne na prečistenie organizmu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop