Dobrú formu získate aj v obývačke, tu je osem účinných cvikov

Hýbte sa aspoň 30 minút denne. S týmito cvikmi sa dostanete do formy v pohodlí domova.

Nemáte čas zájsť do fitcentra? Alebo vám naň nezvýšili peniaze? Cvičiť sa dá aj doma. Zostavu ôsmich cvikov na doma pre nás pripravila osobná trénerka Monika Kovačičová.

Dennú dávku pohybu si môžete aj odkráčať. Urobte každý deň aspoň desaťtisíc krokov, čo je sedem kilometrov. Odporúča to Svetová zdravotnícka organizácia.

Ak ku spomínaným desiatim tisícom pridáte ďalších dvetisíc krokov, môžete ich považovať za svoju zdravotnú poistku.

1. Tricepsové kľuky z brucha

Zameranie: triceps, prsia, spodná časť chrbta

Počet opakovaní: 20

Ľahnite si na brucho, nohy vystrite, dlane položte na úzko ku prsiam na zemi. Zatlačte do dlaní a trup vytlačte hore, aby ste mali ruky vystreté. Potom uvoľnite a hrudník znovu položte na zem.

2. Superman

Zameranie: chrbát,  ruky, zadok

Počet opakovaní: 20 na každú stranu

Začíname z polohy kľuku, vystreté ruky položte na zem na šírku ramien, chrbát musí byť vystretý. S výdychom zdvihnite pravú ruku do výšky hlavy a ľavú vystretú nohu do priamky s chrbtom.

Vráťte sa do základnej polohy a cvik zopakujte s ľavou rukou a pravou nohou.

3. Angličáky

Zameranie: ruky, zadok, stehná

Počet opakovaní: 10 až 15

Spojíme kľuk a drep s výskokom. Stojte vzpriamene. Urobte drep a položte ruky na zem. Súčasne vykopnite nohy dozadu, aby ste sa dostali do základnej polohy kľuku.

Urobte kľuk a potom nohy opäť čo najrýchlejšie pokrčte, aby ste sa dostali do drepu, z ktorého vyskočíte čo najvyššie.

4. Bočné výpady vzad

Zameranie: zadok, stehná

Počet opakovaní: 20 na každú stranu

Postavte sa s nohami rozkročenými na šírku ramien a s vystretým chrbtom. Pravou nohou urobte bočný výpad vzad a vráťte ju do základnej polohy. Rovnaký pohyb zopakujte s ľavou nohou.

5. Priťahovanie kolien pod seba v kľuku

Zameranie: brucho, ramená, chrbát a zadok

Počet opakovaní: 20 na každú stranu

Začíname v polohe kľuku, s rukami a nohami na šírku ramien. Chrbát držíme vystretý, panvu vo výške lopatiek.

Pravé koleno podsunieme k ľavej ruke, potom k pravej ruke, nohu vystrieme dozadu do výšky chrbta a položíme naspäť na zem. Cvik zopakujeme s ľavou nohou.

6. Vytáčanie v kliku

Zameranie: ramená, ruky, prsia, pás, chrbát

Počet opakovaní: 20 na každú stranu

Opäť vychádzame z polohy kľuku. Pravú vystretú ruku vytáčajte čo najviac za seba a pozrite sa za ňou. Ruku vráťte späť a cvik urobte aj ľavou rukou.

7. Skladačka

Zameranie: brucho, ramená, ruky, chrbát

Počet opakovaní: 10 na každú stranu

Aj tu začíname z polohy kľuku s pevným vystretým chrbtom. Pravou rukou klesnite na predlaktie, vzápätí ide ľavá ruka tiež na predlaktie. Potom sa pravá ruka vráti do vystretia, hneď zase nasleduje ľavá ruka.

 

8. Brušáky

Zameranie: brucho

Počet opakovaní: 15 na každú stranu

Ľahnite si vystretý na zem, ruky sú za hlavou. Hrudník dvíhajte zo zeme súčasne s pravou rukou a ľavou nohou, ktoré sa stretnú nad stredom tela. Potom sa vrátia naspäť. To isté zopakujte na druhú stranu.

 

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  1. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  2. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  7. Vysoká hra o súdne trovy
  8. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  9. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  10. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 109
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 066
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 588
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 258
  5. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 2 982
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 543
  7. Splnený sen 2 097
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 519
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 298
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 077

Téma: Cvičenie


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odsúdili prvých exministrov. Za nástenku dostali dlhoročné tresty Janušek a Štefanov

Exministri výstavby za SNS budú jediní odsúdení za kauzu nástenkový tender.

KOMENTÁRE

Rusi majú radi teplo. Moja žena spí v ponožkách

Marc Bennetts je jedným z top pozorovateľov ruskej reality.

KOŠICE KORZÁR

Reklamka obvineného dodávala mestu aj tričká I love Košice

Od mesta mala najprv jednu zákazku za druhou.

Neprehliadnite tiež

Facky, traumy a málo ľudskosti. Aj tak zobrazuje dokument slovenské pôrodníctvo

Na Slovensku sa znova hovorí o pôrodoch, začínajú sa ozývať hlasy traumatizovaných žien.

Viete, ako pripraviť gaštany? Tu sú tipy ako na to

Najpopolárnejšia jesenná pochúťka sa dá variť, piecť aj opekať.

Nesústredí sa dieťa v škole? Potrebuje lepšie raňajky

Deti sa stravujú lepšie, no raňajky im stále nechutia.