Talianov pobúrila kampaň za plodnosť, podľa mnohých je sexistická

Plagáty ku kampani ku Dňu plodnosti nahnevali ženy i mužov.

(Zdroj: Flickr.com)

Taliansko bude mať 22. septembra svoj historický prvý Deň plodnosti (z originálu Fertility day). Za internetovou kampaňou k zvýšeniu pôrodnosti v krajine stojí ministerka zdravotníctva Beatrice Lorenzin, ktorá ňou nechcene rozhorčila verejnosť pre jej údajný sexistický a panovačný podtón.

Konkrétnym dôvodom sú plagáty, ktoré kampaň sprevádzajú a kombinujú veľavravné fotografie s nápismi ako – „Krása nepozná vek. Plodnosť áno.“ Na obrázku je pritom zobrazená žena, ktorá si jednou rukou hladká brucho a v druhej drží presýpacie hodiny.

Ďalší plagát ukazuje nohy mladého páru v posteli a dopĺňa: „Mladí rodičia. Najlepší spôsob, ako byť kreatívni.“

Upadajúca pôrodnosť v Taliansku

Dvanásť posterov pripravilo talianske ministerstvo zdravotníctva na podporu podujatí, ktoré majú informovať o možnostiach plánovania rodiny. Ide o krok, ku ktorému vládu donútila klesajúca pôrodnosť v krajine a tiež priemerne nižší počet detí na jednu ženu, než je v Európskej únii (1,35 v Taliansku v pomere k 1,6 v EÚ).

Oficiálna stránka Dňa plodnosti uvádza, že celá akcia chce upriamiť pozornosť na ochranu plodnosti a podčiarknutie nebezpečenstva upadajúcej pôrodnosti v Taliansku. Takisto sa chce vraj sústrediť na krásu rodičovstva a zdravotnú pomoc pre tých, ktorí majú problém počať dieťa. V štyroch najväčších talianskych mestách – Ríme, Bologni, Padove a Catanii – sa budú konať aj tematické akcie a diskusie ku Dňu plodnosti.

Kampaň pritom neapelovala len na ženskú, ale aj mužskú plodnosť. Kritiku si vyslúžila fotografia s černejúcim banánom a nápisom „Mužská plodnosť je oveľa zraniteľnejšia, než si myslíte.“

Nadšený nebol ani premiér

Fotografie s kontroverznými tvrdeniami odsúdili stovky mužov a žien na sociálnych sieťach a veľa sa o nej diskutovalo ako v talianskych, tak i svetových médiách. Podľa kritikov ide o urážku tých, ktorí nemôžu počať dieťa a plagáty sú ofenzívne a sexistické.

Nešťastný pokus o zlepšenie pôrodných štatistík si dokonca nenašiel podporu ani u premiéra Mattea Renziho, ktorý v rozhovore v rádiu povedal: “Pokiaľ viem, nikto z mojich priateľov nemal deti na základe toho, že videl reklamu.“

Negatívne vyjadrenia zo strany verejnosti súvisia aj s tým, že pomery v Taliansku práve nenahrávajú rodičovstvu. Ide pritom o také problémy ako vysoká nezamestnanosť, nízke mzdy a slabé možnosti a práva žien na materskej dovolenke.

Divoká onlinová antikampaň donútila ministerstvo plagáty stiahnuť a ministerka Beatrice Lorenzinová už údajne vyžiadala v jej obsahu zmeny. Nič to však nemení na tom, že celá akcia sa bude konať už na budúci týždeň.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Accessible Urban Living
  2. RPSP – A good intention ruined by execution
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Riešenia pre hnedú planétu
  6. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  7. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 17 096
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 692
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 584
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 141
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 436
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 930
  7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 742
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 672
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 521
  10. Slováci triedia lepšie 1 163

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1992: Bleskový rozvod a každý iným smerom. Ako si nás Mečiar s Klausom delili

Rozdelenie Českej a Slovenskej federatívnej republiky nebolo ani zďaleka ľahké.

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy.

DOMOV

Dobré ráno: Ľudstvo prehralo, blíži sa zrod Skynetu?

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

ŽENA

Trendom roka 2018 je Ultra Violet, farba vesmíru aj kvetov

Fialová bude vládnuť móde aj dizajnu.

Neprehliadnite tiež

Zuzana Porubjaková: Štve ma, keď hranie niekto fláka

V roku 2018 ju diváci uvidia v novom seriáli aj filme, divadlo je jej druhý domov a z emócií je jej najbližší smútok.

Trendom roka 2018 je Ultra Violet, farba vesmíru aj kvetov

Fialová bude vládnuť móde, dizajnu aj líčeniu.

Vzťahová poradňa: Neviem, ako sa mám rozísť s príliš kontrolujúcim partnerom

Čo robiť, ak nechcete ublížiť rozchodom partnerovi a ak sa hanbíte za kamarátku, ktorá miluje všetko nadprirodzené?

Veľká vianočná súťaž: Hrajte o ceny za viac ako 2400 eur

Zapojte sa a obdarujte seba alebo blízkych.

Fyzioterapeutka radí: Čo robiť, keď vás sekne?

Neprestajné namáhanie chrbta môže viesť k akútnej bolesti.