Chanel No. 5 má 95 rokov a za sebou niekoľko ikonických kampaní

Bol vždy symbolom vkusu, aj preto v jeho kampaniach účinkovali osobnosti ako Marilyn Monroe, Catherine Deneuve či Brad Pitt.

Legendárny parfém Chanel No. 5.(Zdroj: SITA/AP)

Uplynulo už 95 rokov od momentu, keď módna návrhárka Coco Chanelová vdýchla život najikonickejšiemu parfumu sveta. Chanel No. 5 vznikol v roku 1921, keď Coco prežívala románik s arcivojvodom Dimitrijom Pavlovičom.

Ten ju zoznámil s chemikom Ernestom Beauxom a spoločne vytvorili vôňu, ktorá opantala zmysly žien na celom svete a robí to dodnes.

Coco ním zmenila svet vôní. Prvýkrát v histórii sa neinšpirovala konkrétnou kvetinou, ale vytvorila zmes syntetických aróm a parfumu dala svoje meno. Parfum, ktorý je symbolom absolútnej ženskosti a zároveň vkusu si kupovali stovky známych hviezd. A množstvo z nich sa dostalo aj do kampaní tejto značky, čo pre ne bola veľká pocta.

Keď Chanel No. 5 prišiel v máji 1921 na trh, jeho kampaň bola jednoduchá a ako bolo pre túto dobu typické, bola ilustrovaná. Ešte predtým sa zvesti o novinke prenášali ústnym podaním a Coco pozývala ženy z okolia a bohatých rodín, aby si jej nový výtvor prišli vyskúšať.

Ilustrátor menom Sam však nakreslil dnes ikonickú kresbu, ktorá zobrazovala mladú Coco, ktorá sa pozerá na parfum v klasickej fľaši, v akej ho poznáme dodnes. Kresba mala názov „The New Woman“, teda Nová žena, čo zdôrazňovalo cieľ návrhárky aj jej práce.

Madame Gabrielle Chanel

Ako Madame Gabrielle Chanel sa objavila Coco na svojej reklame z roku 1937 pre Chanel No. 5 znova, no tentoraz na fotke. S veľkolepým opisom jej osoby, talentu a vkusu šiel ruka v ruke popis nového dokonalého parfumu pre každú ženu.

Marilyn Monroeová

Keď sa v rozhovore pre Marie Claire spýtali sexi blondíny Marilyn Monreovej, čo nosí do postele, odpovedala jasne: "Predsa Chanel No. 5."

Príťažlivá hviezda bola s parfumom odjakživa spájaná a niet sa preto čo čudovať, že sa objavila aj v jednej z jeho kampaní.

Suzy Parkerová

V reklame so sloganom "Every woman alive" (v doslovnom preklade Každá žijúca žena) sa objavila modelka a herečka Suzy Parkerová.

V kampani vyobrazila dokonalú ženu päťdesiatych rokov, ktorá je typická svojou láskou k Chanel No. 5: rozžiarená, šťastná a z vyššej spoločnosti.

Ali McGrawová

Kým na scénu neprišla Ali McGrawová, Chanel No. 5 bol považovaný za parfum pre bohaté paničky v strednom veku aj vďaka kampaniam, ktoré boli doposiaľ ladené síce vizuálne príťažlivo, no konzervatívne.

To sa však zmenilo, keď sa krásna mladá modelka a symbol sedemdesiatych rokov objavila na plagáte svetovej značky odfotená od chrbta a bez šiat. Od roku 1966 tak Chanel No. 5 začali nosiť aj mladé dievčatá.

Catherine Deneuveová

Medzi najtrvácnejšie, najzapamätateľnejšie a najikonickejšie kampane Chanel No. 5 patrí séria fotografií s francúzskou herečkou Catherine Deneuveovou.

Tvorcovia kampane usúdili, že na vizuáloch nepotrebujú žiadne slová a slogany, len herečkinu tvár, parfum, názov značky a meno hviezdy. A vyplatilo sa. Pri pomyslení na Chanel sa mnohým v pamäti vynoria práve tieto reklamy.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Coco Chanel: Bola som svojou vlastnou paňou

Andy Warhol

Značka Chanel vždy vedela, ako ostať v povedomí a medzi najobľúbenejšími produktmi.

Svojmu parfumu vdýchli v roku 1997 novú modernú tvár. Andy Warhol za svojich čias vzdal poctu značke tým, že vytvoril niekoľko popartových malieb v niekoľkých farebných verziách so Chanel No. 5.

Chanel sa rozhodol odkúpiť v roku 1997 práva na tieto maľby a využil ich v kampani.

Nicole Kidmanová

Keď táto hollywoodska kráska nafotila kampaň pre Chanel No. 5, vniesla do výsledku svoj šarm, krásu aj nádych hollywoodskej nálady z jeho zlatých čias.

Fotografie nafotil Buz Luhrmann, režisér filmu Mouline Rouge, ktorý pravú francúzsku elegantnú atmosféru vniesol aj do výslednej kampane.

Keira Knightley

Jemná herečka sa tvárou Chanel No. 5 stala prvýkrát v roku 2007. Odvtedy pre značku natočila niekoľko reklám.

Posledná z nich je z roku 2014, kde hrá rolu záhadnej, príťažlivej tajnej agentky, ktorá ovláda mužov práve svojou vôňou.

Audrey Tautouová

Francúzska nežná Lolita účinkuje v reklame z roku 2009. Nastupuje do Orient Expressu, s ktorým cestuje po svete, zoznamuje sa s príťažlivým mužom a zažíva tak množstvo dobrodružstiev v prostredí ako vystrihnutom z čias života Coco Chanelovej.

V tom istom roku si dokonca Audrey zahrala návrhárku Coco Chanel v rovnomennom filme.

Brad Pitt

V roku 2012 prekvapila verejnosť nová reklama, ktorá prvýkrát zobrazila na svojich vizuáloch muža. Nie však hocijakého. Úlohy hlavnej postavy sa ujal Brad Pitt na čiernobielej fotografii s farebným parfumom v popredí.

Myšlienkou kampane bolo vyzdvihnúť parfum a teda aj ženu, ktorá ho nosí ako hlavnú hviezdu a príťažlivého muža ako skvelý doplnok, ktorý sa k Chanelu No. 5 dokonale hodí.

Aj keď si mnohí z Brada Pitta a tejto reklamy robili žarty, je určite jednou z najnezabudnuteľnejších.

Giselle Bündchenová

Supermodelkina prirodzená krása stačila na to, aby bola kampaň z roku 2014 dostatočne efektná. V jednoduchých čiernych šatách a s množstvom diamantov na krku sedela v rozsvietenom čísle päť.

Táto reklama bola opäť symbolom toho, aká dokáže byť ženská príťažlivosť jednoduchá a nenútená.

Lily-Rose Deppová

Najnovším objavom značky Chanel a múzou Karla Lagerfelda je dcéra Johnnyho Deppa a Vanessy Paradisovej, Lily-Rose Deppová.

Mladá šestnásťročná modelka zdedila krásu a talent po oboch rodičoch a hravo sa pohybuje vo svete modelingu a šoubiznisu.

Od mája tohto roku sa stala novou tvárou Chanel No. 5 a opäť mu vdýchla život, mladistvosť a roztopašnosť. 

 

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 318
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 3 895
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 468
  4. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 197
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 579
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 543
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 393
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 044
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 775
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 765

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Superpočítač kúpili za milióny. Nevyužívali ho, o chvíľu zostarne

Slovenskí vedci vyčíslili škody za nepoužívanie počítača na viac ako milión. Dnes už funguje v poriadku, no čoskoro ho bude treba vymeniť.

KOMENTÁRE

Danko to možno myslel dobre. Nech vysvetlí, ako presne

Naozaj Dankovi nik iný ako Volodin číslo nedal?

Neprehliadnite tiež

Stĺpček Osmelené

Dobrý deň, vyzlečte sa

Na pracovných pohovoroch som získala pocit, že so mnou nie je niečo v poriadku.

Ak chcú ženy dojčiť dve či tri deti súčasne, musia často veľa vysvetľovať

Tandemové dojčenie sprevádza mnoho nedorozumení a mýtov.

Etické nakupovanie je výzva. Ukazuje, čo sme schopní obetovať a na čom nám záleží

Je to ťažké, ale nie nemožné. Už ste niekedy uvažovali nad etikou pri nákupe oblečenia?

Virginia Apgarová: Vlastné deti nemala, no zachránila milióny novorodencov

V rámci pôrodníctva priniesla revolučný nápad.

Tehotenský test už nebude rovnaký, budete ho môcť spláchnuť

Splachovateľný a kompostovateľný test príde na trh v roku 2018.