SME

Chanel No. 5 má 95 rokov a za sebou niekoľko ikonických kampaní

Bol vždy symbolom vkusu, aj preto v jeho kampaniach účinkovali osobnosti ako Marilyn Monroe, Catherine Deneuve či Brad Pitt.

Legendárny parfém Chanel No. 5.Legendárny parfém Chanel No. 5. (Zdroj: SITA/AP)

Uplynulo už 95 rokov od momentu, keď módna návrhárka Coco Chanelová vdýchla život najikonickejšiemu parfumu sveta. Chanel No. 5 vznikol v roku 1921, keď Coco prežívala románik s arcivojvodom Dimitrijom Pavlovičom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ten ju zoznámil s chemikom Ernestom Beauxom a spoločne vytvorili vôňu, ktorá opantala zmysly žien na celom svete a robí to dodnes.

Coco ním zmenila svet vôní. Prvýkrát v histórii sa neinšpirovala konkrétnou kvetinou, ale vytvorila zmes syntetických aróm a parfumu dala svoje meno. Parfum, ktorý je symbolom absolútnej ženskosti a zároveň vkusu si kupovali stovky známych hviezd. A množstvo z nich sa dostalo aj do kampaní tejto značky, čo pre ne bola veľká pocta.

SkryťVypnúť reklamu

Keď Chanel No. 5 prišiel v máji 1921 na trh, jeho kampaň bola jednoduchá a ako bolo pre túto dobu typické, bola ilustrovaná. Ešte predtým sa zvesti o novinke prenášali ústnym podaním a Coco pozývala ženy z okolia a bohatých rodín, aby si jej nový výtvor prišli vyskúšať.

Ilustrátor menom Sam však nakreslil dnes ikonickú kresbu, ktorá zobrazovala mladú Coco, ktorá sa pozerá na parfum v klasickej fľaši, v akej ho poznáme dodnes. Kresba mala názov „The New Woman“, teda Nová žena, čo zdôrazňovalo cieľ návrhárky aj jej práce.

Madame Gabrielle Chanel

Ako Madame Gabrielle Chanel sa objavila Coco na svojej reklame z roku 1937 pre Chanel No. 5 znova, no tentoraz na fotke. S veľkolepým opisom jej osoby, talentu a vkusu šiel ruka v ruke popis nového dokonalého parfumu pre každú ženu.

SkryťVypnúť reklamu

Marilyn Monroeová

Keď sa v rozhovore pre Marie Claire spýtali sexi blondíny Marilyn Monreovej, čo nosí do postele, odpovedala jasne: "Predsa Chanel No. 5."

Príťažlivá hviezda bola s parfumom odjakživa spájaná a niet sa preto čo čudovať, že sa objavila aj v jednej z jeho kampaní.

Suzy Parkerová

V reklame so sloganom "Every woman alive" (v doslovnom preklade Každá žijúca žena) sa objavila modelka a herečka Suzy Parkerová.

V kampani vyobrazila dokonalú ženu päťdesiatych rokov, ktorá je typická svojou láskou k Chanel No. 5: rozžiarená, šťastná a z vyššej spoločnosti.

Ali McGrawová

Kým na scénu neprišla Ali McGrawová, Chanel No. 5 bol považovaný za parfum pre bohaté paničky v strednom veku aj vďaka kampaniam, ktoré boli doposiaľ ladené síce vizuálne príťažlivo, no konzervatívne.

SkryťVypnúť reklamu

To sa však zmenilo, keď sa krásna mladá modelka a symbol sedemdesiatych rokov objavila na plagáte svetovej značky odfotená od chrbta a bez šiat. Od roku 1966 tak Chanel No. 5 začali nosiť aj mladé dievčatá.

Catherine Deneuveová

Medzi najtrvácnejšie, najzapamätateľnejšie a najikonickejšie kampane Chanel No. 5 patrí séria fotografií s francúzskou herečkou Catherine Deneuveovou.

Tvorcovia kampane usúdili, že na vizuáloch nepotrebujú žiadne slová a slogany, len herečkinu tvár, parfum, názov značky a meno hviezdy. A vyplatilo sa. Pri pomyslení na Chanel sa mnohým v pamäti vynoria práve tieto reklamy.

Prečítajte si tiež: Coco Chanel: Bola som svojou vlastnou paňou Čítajte 

Andy Warhol

Značka Chanel vždy vedela, ako ostať v povedomí a medzi najobľúbenejšími produktmi.

Svojmu parfumu vdýchli v roku 1997 novú modernú tvár. Andy Warhol za svojich čias vzdal poctu značke tým, že vytvoril niekoľko popartových malieb v niekoľkých farebných verziách so Chanel No. 5.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chanel sa rozhodol odkúpiť v roku 1997 práva na tieto maľby a využil ich v kampani.

Nicole Kidmanová

Keď táto hollywoodska kráska nafotila kampaň pre Chanel No. 5, vniesla do výsledku svoj šarm, krásu aj nádych hollywoodskej nálady z jeho zlatých čias.

Fotografie nafotil Buz Luhrmann, režisér filmu Mouline Rouge, ktorý pravú francúzsku elegantnú atmosféru vniesol aj do výslednej kampane.

Keira Knightley

Jemná herečka sa tvárou Chanel No. 5 stala prvýkrát v roku 2007. Odvtedy pre značku natočila niekoľko reklám.

Posledná z nich je z roku 2014, kde hrá rolu záhadnej, príťažlivej tajnej agentky, ktorá ovláda mužov práve svojou vôňou.

Načítavam video...

Audrey Tautouová

Francúzska nežná Lolita účinkuje v reklame z roku 2009. Nastupuje do Orient Expressu, s ktorým cestuje po svete, zoznamuje sa s príťažlivým mužom a zažíva tak množstvo dobrodružstiev v prostredí ako vystrihnutom z čias života Coco Chanelovej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tom istom roku si dokonca Audrey zahrala návrhárku Coco Chanel v rovnomennom filme.

Načítavam video...

Brad Pitt

V roku 2012 prekvapila verejnosť nová reklama, ktorá prvýkrát zobrazila na svojich vizuáloch muža. Nie však hocijakého. Úlohy hlavnej postavy sa ujal Brad Pitt na čiernobielej fotografii s farebným parfumom v popredí.

Myšlienkou kampane bolo vyzdvihnúť parfum a teda aj ženu, ktorá ho nosí ako hlavnú hviezdu a príťažlivého muža ako skvelý doplnok, ktorý sa k Chanelu No. 5 dokonale hodí.

Aj keď si mnohí z Brada Pitta a tejto reklamy robili žarty, je určite jednou z najnezabudnuteľnejších.

Giselle Bündchenová

Supermodelkina prirodzená krása stačila na to, aby bola kampaň z roku 2014 dostatočne efektná. V jednoduchých čiernych šatách a s množstvom diamantov na krku sedela v rozsvietenom čísle päť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Táto reklama bola opäť symbolom toho, aká dokáže byť ženská príťažlivosť jednoduchá a nenútená.

Lily-Rose Deppová

Najnovším objavom značky Chanel a múzou Karla Lagerfelda je dcéra Johnnyho Deppa a Vanessy Paradisovej, Lily-Rose Deppová.

Mladá šestnásťročná modelka zdedila krásu a talent po oboch rodičoch a hravo sa pohybuje vo svete modelingu a šoubiznisu.

Od mája tohto roku sa stala novou tvárou Chanel No. 5 a opäť mu vdýchla život, mladistvosť a roztopašnosť. 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  2. V Malackách vybudovali čajové impérium
  3. Ponúkali vlastné bývanie, dnes majú v Tatrách úspešné hotely
  4. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  5. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  6. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  7. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  8. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  1. Ponúkali vlastné bývanie, dnes majú v Tatrách úspešné hotely
  2. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  3. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  4. V Malackách vybudovali čajové impérium
  5. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  6. Učebnica TATRA SCOOL priblíži deťom svet peňazí modernou formou
  7. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  8. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 204
  2. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 12 383
  3. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 8 822
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 5 775
  5. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 433
  6. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 283
  7. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 4 169
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 757
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Igor Múdry: Kyslá kapustička
  2. Matúš Radusovsky: Nie je med ako med: v rozmanitosti sa skrýva jeho sila
  3. Zdravotní Klauni: Zdravotná klaunka: Keď si nasadíme na tvár červený nos, pozeráme sa na svet inak
  4. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  5. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  6. Tomáš Mikloško: 8 prekvapivých faktov o vzťahoch, ktoré zmenia váš pohľad na lásku
  7. Zdravotní Klauni: Otec, bezpečný prístav dieťaťa v nemocnici
  8. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 97 900
  2. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 22 213
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 12 752
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 510
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 7 142
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 7 058
  7. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli... 4 944
  8. Erik Kiss: Táto krajina nie je pre nikoho 4 112
  1. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  2. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  3. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
  4. Tupou Ceruzou: Konsolidácia
  5. Marcel Rebro: Fuminori Tsuchiko odkazuje: Arigato! Za 24 hodín máme financie na 5000 porcií
  6. Marian Nanias: Nový jadrový energoblok pre Slovensko?
  7. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  8. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
SkryťZatvoriť reklamu