SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Chanel No. 5 má 95 rokov a za sebou niekoľko ikonických kampaní

Bol vždy symbolom vkusu, aj preto v jeho kampaniach účinkovali osobnosti ako Marilyn Monroe, Catherine Deneuve či Brad Pitt.

Legendárny parfém Chanel No. 5.Legendárny parfém Chanel No. 5. (Zdroj: SITA/AP)

Uplynulo už 95 rokov od momentu, keď módna návrhárka Coco Chanelová vdýchla život najikonickejšiemu parfumu sveta. Chanel No. 5 vznikol v roku 1921, keď Coco prežívala románik s arcivojvodom Dimitrijom Pavlovičom.

Ten ju zoznámil s chemikom Ernestom Beauxom a spoločne vytvorili vôňu, ktorá opantala zmysly žien na celom svete a robí to dodnes.

Coco ním zmenila svet vôní. Prvýkrát v histórii sa neinšpirovala konkrétnou kvetinou, ale vytvorila zmes syntetických aróm a parfumu dala svoje meno. Parfum, ktorý je symbolom absolútnej ženskosti a zároveň vkusu si kupovali stovky známych hviezd. A množstvo z nich sa dostalo aj do kampaní tejto značky, čo pre ne bola veľká pocta.

Skryť Vypnúť reklamu

Keď Chanel No. 5 prišiel v máji 1921 na trh, jeho kampaň bola jednoduchá a ako bolo pre túto dobu typické, bola ilustrovaná. Ešte predtým sa zvesti o novinke prenášali ústnym podaním a Coco pozývala ženy z okolia a bohatých rodín, aby si jej nový výtvor prišli vyskúšať.

Ilustrátor menom Sam však nakreslil dnes ikonickú kresbu, ktorá zobrazovala mladú Coco, ktorá sa pozerá na parfum v klasickej fľaši, v akej ho poznáme dodnes. Kresba mala názov „The New Woman“, teda Nová žena, čo zdôrazňovalo cieľ návrhárky aj jej práce.

Madame Gabrielle Chanel

Ako Madame Gabrielle Chanel sa objavila Coco na svojej reklame z roku 1937 pre Chanel No. 5 znova, no tentoraz na fotke. S veľkolepým opisom jej osoby, talentu a vkusu šiel ruka v ruke popis nového dokonalého parfumu pre každú ženu.

Skryť Vypnúť reklamu

Marilyn Monroeová

Keď sa v rozhovore pre Marie Claire spýtali sexi blondíny Marilyn Monreovej, čo nosí do postele, odpovedala jasne: "Predsa Chanel No. 5."

Príťažlivá hviezda bola s parfumom odjakživa spájaná a niet sa preto čo čudovať, že sa objavila aj v jednej z jeho kampaní.

Suzy Parkerová

V reklame so sloganom "Every woman alive" (v doslovnom preklade Každá žijúca žena) sa objavila modelka a herečka Suzy Parkerová.

V kampani vyobrazila dokonalú ženu päťdesiatych rokov, ktorá je typická svojou láskou k Chanel No. 5: rozžiarená, šťastná a z vyššej spoločnosti.

Ali McGrawová

Kým na scénu neprišla Ali McGrawová, Chanel No. 5 bol považovaný za parfum pre bohaté paničky v strednom veku aj vďaka kampaniam, ktoré boli doposiaľ ladené síce vizuálne príťažlivo, no konzervatívne.

Skryť Vypnúť reklamu

To sa však zmenilo, keď sa krásna mladá modelka a symbol sedemdesiatych rokov objavila na plagáte svetovej značky odfotená od chrbta a bez šiat. Od roku 1966 tak Chanel No. 5 začali nosiť aj mladé dievčatá.

Catherine Deneuveová

Medzi najtrvácnejšie, najzapamätateľnejšie a najikonickejšie kampane Chanel No. 5 patrí séria fotografií s francúzskou herečkou Catherine Deneuveovou.

Tvorcovia kampane usúdili, že na vizuáloch nepotrebujú žiadne slová a slogany, len herečkinu tvár, parfum, názov značky a meno hviezdy. A vyplatilo sa. Pri pomyslení na Chanel sa mnohým v pamäti vynoria práve tieto reklamy.

Prečítajte si tiež: Coco Chanel: Bola som svojou vlastnou paňou Čítajte 

Andy Warhol

Značka Chanel vždy vedela, ako ostať v povedomí a medzi najobľúbenejšími produktmi.

Svojmu parfumu vdýchli v roku 1997 novú modernú tvár. Andy Warhol za svojich čias vzdal poctu značke tým, že vytvoril niekoľko popartových malieb v niekoľkých farebných verziách so Chanel No. 5.

Skryť Vypnúť reklamu

Chanel sa rozhodol odkúpiť v roku 1997 práva na tieto maľby a využil ich v kampani.

Nicole Kidmanová

Keď táto hollywoodska kráska nafotila kampaň pre Chanel No. 5, vniesla do výsledku svoj šarm, krásu aj nádych hollywoodskej nálady z jeho zlatých čias.

Fotografie nafotil Buz Luhrmann, režisér filmu Mouline Rouge, ktorý pravú francúzsku elegantnú atmosféru vniesol aj do výslednej kampane.

Keira Knightley

Jemná herečka sa tvárou Chanel No. 5 stala prvýkrát v roku 2007. Odvtedy pre značku natočila niekoľko reklám.

Posledná z nich je z roku 2014, kde hrá rolu záhadnej, príťažlivej tajnej agentky, ktorá ovláda mužov práve svojou vôňou.

Načítavam video...

Audrey Tautouová

Francúzska nežná Lolita účinkuje v reklame z roku 2009. Nastupuje do Orient Expressu, s ktorým cestuje po svete, zoznamuje sa s príťažlivým mužom a zažíva tak množstvo dobrodružstiev v prostredí ako vystrihnutom z čias života Coco Chanelovej.

Skryť Vypnúť reklamu

V tom istom roku si dokonca Audrey zahrala návrhárku Coco Chanel v rovnomennom filme.

Načítavam video...

Brad Pitt

V roku 2012 prekvapila verejnosť nová reklama, ktorá prvýkrát zobrazila na svojich vizuáloch muža. Nie však hocijakého. Úlohy hlavnej postavy sa ujal Brad Pitt na čiernobielej fotografii s farebným parfumom v popredí.

Myšlienkou kampane bolo vyzdvihnúť parfum a teda aj ženu, ktorá ho nosí ako hlavnú hviezdu a príťažlivého muža ako skvelý doplnok, ktorý sa k Chanelu No. 5 dokonale hodí.

Aj keď si mnohí z Brada Pitta a tejto reklamy robili žarty, je určite jednou z najnezabudnuteľnejších.

Giselle Bündchenová

Supermodelkina prirodzená krása stačila na to, aby bola kampaň z roku 2014 dostatočne efektná. V jednoduchých čiernych šatách a s množstvom diamantov na krku sedela v rozsvietenom čísle päť.

Skryť Vypnúť reklamu

Táto reklama bola opäť symbolom toho, aká dokáže byť ženská príťažlivosť jednoduchá a nenútená.

Lily-Rose Deppová

Najnovším objavom značky Chanel a múzou Karla Lagerfelda je dcéra Johnnyho Deppa a Vanessy Paradisovej, Lily-Rose Deppová.

Mladá šestnásťročná modelka zdedila krásu a talent po oboch rodičoch a hravo sa pohybuje vo svete modelingu a šoubiznisu.

Od mája tohto roku sa stala novou tvárou Chanel No. 5 a opäť mu vdýchla život, mladistvosť a roztopašnosť. 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  2. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  3. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  4. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  5. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  6. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  7. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  8. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  9. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 767
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 900
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 21 281
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 995
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 311
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 573
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 686
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 685
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 568
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 666
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Karl Lagerfeld

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Polícia pred sídlom NAKA v Nitre.
Odberné miesto na nový koronavírus.
Na NAKA pokračoval aj v piatok výsluch bývalého sudcu Vladimíra Sklenku (na snímke). Nitra, 26. júna 2020.
Cynická obluda

Zrozumiteľné prirovnanie

Matovič najskôr baláchal ľudí na testovanie tým, že to vyrieši celú koronu. Teraz má problém s vysvetlením pravdy.

Neprehliadnite tiež

Priestor len pár metrov štvorcových. Drobné domy sú veľký fenomén

Tiny houses sú podľa mnohých výhodnejšie ako hypotéka či garsónka.

Prvý "tiny house" na Slovensku, ktorý postavili Barbora a Tibor Bogdanovci.
Seriál o farbách (7. diel)

Legendy o čiernych zvieratách: Mačky odoženú zlé sily, slovanský zmok nosí majetok

Kedy znamená čierna farba dobré správy?

Čierna mačka nenosí vždy iba smolu.

Štyridsať vecí, ktoré môžete robiť doma v čase izolácie

Čím vyplniť čas, keď človek nesmie nikam chodiť?

Ilustračné foto.