SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Päť spôsobov, ako podľa vedcov nájsť motiváciu k cvičeniu

Nastavte svoju myseľ tak, aby pozitívne ovplyvnila vaše telo, pomôžu vám v tom vedecké výskumy.

(Zdroj: Flickr.com/CC - Vic)

Byť fyzicky aktívny je jedným z najzákladnejších pilierov nášho celkového zdravia. Podľa Sprievodcu fyzickou aktivitou pre Američanov by sme mali stráviť pohybom a cvičením aspoň 150 minút týždenne.

Menej ako polovica však túto minimálnu hranicu dosiahne. A neplatí to len pre Američanov.

Cvičenie je ťažkou výzvou pre väčšinu z nás. Možno aj vy patríte k ľuďom, ktorí jednoducho nemajú na cvičenie dostatok času, sú unavení alebo ich to nebaví.

Týchto sedem prieskumov vám však dokáže, že motivácia môže vychádzať zvnútra a nakopnúť túžbu po lepšom zdraví a krajšej postave.

Skryť Vypnúť reklamu

1. Zafixujte si spomienku na momenty, keď vás pohyb bavil

Myslieť na cvičenie v pozitívnom svetle a na to, ako vám pohyb v určitých momentoch robil radosť, pomáha nabudiť myseľ, aby sa na cvičenie tešila.

Poukázala na to jednoduchá štúdia uverejnená na webovej stránke Taylor & Francis Online, v ktorej mala jedna skupina účastníkov myslieť na pozitíva a momenty, ktoré ich pri fyzickej aktivite robili šťastnými a druhá skupina na cvičenie nemala spomínať vôbec alebo mala myslieť na negatívne momenty.

Tí, ktorí sa v spomienkach z pohybu tešili hneď ďalščí týždeň začali cvičiť, kým tí, ktorí na cvičenie mysleli negatívne sa, samozrejme, ani nepohli.

2. Nájdite si na cvičenie partnera

Či už sa spojíte s kamarátom alebo partnerom, štúdia Lena Kravitza z Univerzity v Mexiku dokazuje, že podpora "parťáka" v cvičení zlepšuje vašu motiváciu a aj výdrž.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak nedokážete prísť na nikoho, kto by sa s vami "spolčil",  navštívte skupinové cvičenia, ktoré slúžia nielen na budovanie lepšej postavy, ale aj ako možnosť spoznať nových ľudí s podobnými záujmami.

3. Pustite si obľúbenú hudbu

Vedci podľa portálu NCBI.com objavili ďalšieho skvelého pomocníka pri cvičení, ktorý funguje najmä v prípade žien.Tie, ktoré počas cvičenia počúvajú svoju obľúbenú dynamickú hudbu, vydržia cvičiť dlhšie ako tie ženy, ktoré cvičia len v tichu.

V prípade, že sa vám do cvičenia príliš nechce, voľte pozitívnu hudbu, ktorá vás nabudí a motivuje.

Ak sa však rozhodnete behať po ulici alebo sa vybrať na bicykel, so slúchadlami v ušiach opatrne. Na ceste môžu byť nebezpečné a zhoršovať vašu pozornosť.

4. Uvedomte si, že nejde len o genetiku

Je pravda, že medzi váhou a genetikou existuje prepojenie a postavu ako aj predpoklad, že budete priberať, možno zdediť a prenášať v DNA.

Skryť Vypnúť reklamu

No štúdia z roku 2015, o ktorej písal portál Upi.com, upozornila na to, že ak si tento fakt zoberiete priveľmi k srdcu, skutočne podporíte priberanie.

Priberanie budete považovať za neodvratné a nutné zlo, ktoré nedokážete kontrolovať a prestanete podľa vedcov cvičiť a správne jesť. No to, ako vyzeráme, často pramení najmä z hlavy a nastavenia myslenia.

Zmena stravovacích návykov, pozitívna myseľ, cvičenie a vedomie, že vy ste pánmi svojho tela dokážu priam transformovať DNA a donútiť gény prejaviť sa inak, teda v zdravšej a krajšej forme.

5. Majte radi svoje telo

Pomôže aj to, ak si vyberiete aspoň jednu časť svojho tela, ktorá sa vám páči. Účinným receptom na rastúcu motiváciu je neustále pozorovanie svojho tela pred, počas aj po cvičení a sledovanie zmien.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj keď to môže znieť ako narcizmus, pozitívny pohľad na vlastný vzhľad podľa vedcov a ich štúdie uverejnenej na NCBI.com skutočne pomáha viac cvičiť, tešiť sa z výsledkov a využívať cvičenie ako potešenie z vlastného tela.

Nebojte sa preto venovať sa svojej postave a rozmaznávať ju pohybom, ale aj masážami a beauty procedúrami.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 416
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 708
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 705
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 293
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 241
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 330
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 284
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 304
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 300
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 481
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Nemusí byť len kyslá. Skvelé jedlá uvaríte aj z hlávkovej kapusty

Polievky, hlavné jedlá aj dezerty, s mäsom či bez neho.

Mleté mäso s kapustou

Autorka dokumentu o pôrodoch: Ak by som v nemocnici zasiahla, už by ma tam nepustili

Režisérka Maia Martiniak nakrútila film o pôrodnej traume.

Režisérka Maia Martiniak.