Päť spôsobov, ako podľa vedcov nájsť motiváciu k cvičeniu

Nastavte svoju myseľ tak, aby pozitívne ovplyvnila vaše telo, pomôžu vám v tom vedecké výskumy.

(Zdroj: Flickr.com/CC - Vic)

Byť fyzicky aktívny je jedným z najzákladnejších pilierov nášho celkového zdravia. Podľa Sprievodcu fyzickou aktivitou pre Američanov by sme mali stráviť pohybom a cvičením aspoň 150 minút týždenne.

Menej ako polovica však túto minimálnu hranicu dosiahne. A neplatí to len pre Američanov.

Cvičenie je ťažkou výzvou pre väčšinu z nás. Možno aj vy patríte k ľuďom, ktorí jednoducho nemajú na cvičenie dostatok času, sú unavení alebo ich to nebaví.

Týchto sedem prieskumov vám však dokáže, že motivácia môže vychádzať zvnútra a nakopnúť túžbu po lepšom zdraví a krajšej postave.

1. Zafixujte si spomienku na momenty, keď vás pohyb bavil

Myslieť na cvičenie v pozitívnom svetle a na to, ako vám pohyb v určitých momentoch robil radosť, pomáha nabudiť myseľ, aby sa na cvičenie tešila.

Poukázala na to jednoduchá štúdia uverejnená na webovej stránke Taylor & Francis Online, v ktorej mala jedna skupina účastníkov myslieť na pozitíva a momenty, ktoré ich pri fyzickej aktivite robili šťastnými a druhá skupina na cvičenie nemala spomínať vôbec alebo mala myslieť na negatívne momenty.

Tí, ktorí sa v spomienkach z pohybu tešili hneď ďalščí týždeň začali cvičiť, kým tí, ktorí na cvičenie mysleli negatívne sa, samozrejme, ani nepohli.

2. Nájdite si na cvičenie partnera

Či už sa spojíte s kamarátom alebo partnerom, štúdia Lena Kravitza z Univerzity v Mexiku dokazuje, že podpora "parťáka" v cvičení zlepšuje vašu motiváciu a aj výdrž.

Ak nedokážete prísť na nikoho, kto by sa s vami "spolčil",  navštívte skupinové cvičenia, ktoré slúžia nielen na budovanie lepšej postavy, ale aj ako možnosť spoznať nových ľudí s podobnými záujmami.

3. Pustite si obľúbenú hudbu

Vedci podľa portálu NCBI.com objavili ďalšieho skvelého pomocníka pri cvičení, ktorý funguje najmä v prípade žien.Tie, ktoré počas cvičenia počúvajú svoju obľúbenú dynamickú hudbu, vydržia cvičiť dlhšie ako tie ženy, ktoré cvičia len v tichu.

V prípade, že sa vám do cvičenia príliš nechce, voľte pozitívnu hudbu, ktorá vás nabudí a motivuje.

Ak sa však rozhodnete behať po ulici alebo sa vybrať na bicykel, so slúchadlami v ušiach opatrne. Na ceste môžu byť nebezpečné a zhoršovať vašu pozornosť.

4. Uvedomte si, že nejde len o genetiku

Je pravda, že medzi váhou a genetikou existuje prepojenie a postavu ako aj predpoklad, že budete priberať, možno zdediť a prenášať v DNA.

No štúdia z roku 2015, o ktorej písal portál Upi.com, upozornila na to, že ak si tento fakt zoberiete priveľmi k srdcu, skutočne podporíte priberanie.

Priberanie budete považovať za neodvratné a nutné zlo, ktoré nedokážete kontrolovať a prestanete podľa vedcov cvičiť a správne jesť. No to, ako vyzeráme, často pramení najmä z hlavy a nastavenia myslenia.

Zmena stravovacích návykov, pozitívna myseľ, cvičenie a vedomie, že vy ste pánmi svojho tela dokážu priam transformovať DNA a donútiť gény prejaviť sa inak, teda v zdravšej a krajšej forme.

5. Majte radi svoje telo

Pomôže aj to, ak si vyberiete aspoň jednu časť svojho tela, ktorá sa vám páči. Účinným receptom na rastúcu motiváciu je neustále pozorovanie svojho tela pred, počas aj po cvičení a sledovanie zmien.

Aj keď to môže znieť ako narcizmus, pozitívny pohľad na vlastný vzhľad podľa vedcov a ich štúdie uverejnenej na NCBI.com skutočne pomáha viac cvičiť, tešiť sa z výsledkov a využívať cvičenie ako potešenie z vlastného tela.

Nebojte sa preto venovať sa svojej postave a rozmaznávať ju pohybom, ale aj masážami a beauty procedúrami.

 

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 9 390
  2. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 042
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 030
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 769
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 981
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 5 446
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 182
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 553
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 760
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 127

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

EKONOMIKA

Evku vybral Lajčák priamo, pred mesiacmi hovoril niečo iné

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Billboard Music Awards: Najkrajšia bola Celine Dion, Cher odhalila skoro všetko

Červený koberec sa opäť naplnil osobnosťami, niektoré však svojim štýlom vynikli.

Nadácia Orange rozdávala ceny pre tých, ktorí majú odvahu pomáhať

Tretí sektor je ešte stále problematický, čo si o ňom myslia osobnosti z tohto prostredia?

Vzťahová poradňa: Prídem o voľné piatky, keď sa k sebe nasťahujeme?

Ako zvládnuť spoločné bývanie? A čo povedať rodine, ktorá nechápe hádky s priateľmi? Radí klinická psychologička.

Andrea Cocherová: Neziskové organizácie stále narážajú na predsudky

Len nedávno odovzdala ako správkyňa Nadácie Orange ceny pre tretí sektor.