Päť spôsobov, ako podľa vedcov nájsť motiváciu k cvičeniu

Nastavte svoju myseľ tak, aby pozitívne ovplyvnila vaše telo, pomôžu vám v tom vedecké výskumy.

(Zdroj: Flickr.com/CC - Vic)

Byť fyzicky aktívny je jedným z najzákladnejších pilierov nášho celkového zdravia. Podľa Sprievodcu fyzickou aktivitou pre Američanov by sme mali stráviť pohybom a cvičením aspoň 150 minút týždenne.

Menej ako polovica však túto minimálnu hranicu dosiahne. A neplatí to len pre Američanov.

Cvičenie je ťažkou výzvou pre väčšinu z nás. Možno aj vy patríte k ľuďom, ktorí jednoducho nemajú na cvičenie dostatok času, sú unavení alebo ich to nebaví.

Týchto sedem prieskumov vám však dokáže, že motivácia môže vychádzať zvnútra a nakopnúť túžbu po lepšom zdraví a krajšej postave.

Článok pokračuje pod video reklamou

1. Zafixujte si spomienku na momenty, keď vás pohyb bavil

Myslieť na cvičenie v pozitívnom svetle a na to, ako vám pohyb v určitých momentoch robil radosť, pomáha nabudiť myseľ, aby sa na cvičenie tešila.

Poukázala na to jednoduchá štúdia uverejnená na webovej stránke Taylor & Francis Online, v ktorej mala jedna skupina účastníkov myslieť na pozitíva a momenty, ktoré ich pri fyzickej aktivite robili šťastnými a druhá skupina na cvičenie nemala spomínať vôbec alebo mala myslieť na negatívne momenty.

Tí, ktorí sa v spomienkach z pohybu tešili hneď ďalščí týždeň začali cvičiť, kým tí, ktorí na cvičenie mysleli negatívne sa, samozrejme, ani nepohli.

2. Nájdite si na cvičenie partnera

Či už sa spojíte s kamarátom alebo partnerom, štúdia Lena Kravitza z Univerzity v Mexiku dokazuje, že podpora "parťáka" v cvičení zlepšuje vašu motiváciu a aj výdrž.

Ak nedokážete prísť na nikoho, kto by sa s vami "spolčil",  navštívte skupinové cvičenia, ktoré slúžia nielen na budovanie lepšej postavy, ale aj ako možnosť spoznať nových ľudí s podobnými záujmami.

3. Pustite si obľúbenú hudbu

Vedci podľa portálu NCBI.com objavili ďalšieho skvelého pomocníka pri cvičení, ktorý funguje najmä v prípade žien.Tie, ktoré počas cvičenia počúvajú svoju obľúbenú dynamickú hudbu, vydržia cvičiť dlhšie ako tie ženy, ktoré cvičia len v tichu.

V prípade, že sa vám do cvičenia príliš nechce, voľte pozitívnu hudbu, ktorá vás nabudí a motivuje.

Ak sa však rozhodnete behať po ulici alebo sa vybrať na bicykel, so slúchadlami v ušiach opatrne. Na ceste môžu byť nebezpečné a zhoršovať vašu pozornosť.

4. Uvedomte si, že nejde len o genetiku

Je pravda, že medzi váhou a genetikou existuje prepojenie a postavu ako aj predpoklad, že budete priberať, možno zdediť a prenášať v DNA.

No štúdia z roku 2015, o ktorej písal portál Upi.com, upozornila na to, že ak si tento fakt zoberiete priveľmi k srdcu, skutočne podporíte priberanie.

Priberanie budete považovať za neodvratné a nutné zlo, ktoré nedokážete kontrolovať a prestanete podľa vedcov cvičiť a správne jesť. No to, ako vyzeráme, často pramení najmä z hlavy a nastavenia myslenia.

Zmena stravovacích návykov, pozitívna myseľ, cvičenie a vedomie, že vy ste pánmi svojho tela dokážu priam transformovať DNA a donútiť gény prejaviť sa inak, teda v zdravšej a krajšej forme.

5. Majte radi svoje telo

Pomôže aj to, ak si vyberiete aspoň jednu časť svojho tela, ktorá sa vám páči. Účinným receptom na rastúcu motiváciu je neustále pozorovanie svojho tela pred, počas aj po cvičení a sledovanie zmien.

Aj keď to môže znieť ako narcizmus, pozitívny pohľad na vlastný vzhľad podľa vedcov a ich štúdie uverejnenej na NCBI.com skutočne pomáha viac cvičiť, tešiť sa z výsledkov a využívať cvičenie ako potešenie z vlastného tela.

Nebojte sa preto venovať sa svojej postave a rozmaznávať ju pohybom, ale aj masážami a beauty procedúrami.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 322
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 830
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 990
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 605
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 8 959
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 372
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 5 054
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 770
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 369
  10. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 3 360

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hamšík vypadol z Ancelottiho zostavy, o odchode neuvažuje

Nerozumiem, odkiaľ tieto správy pochádzajú, odbil tvrdenia agent Petráš.

Blog Radovana Bránika

Synovia Detvy, Bytes a ďalší z kola von

Ľudia z pozadia firmy BYTES sa v obave z negatívnej publicity ozvali.

ROZHOVOR S DAVIDOM ENGELSOM - FÓRUM

Belgický historik: Čaká nás čo Rimanov v prvom storočí pred Kristom

K vláde majú prísť autoritárske režimy.

Neprehliadnite tiež

Staré telefóny: Sú zásobárňou toxických látok, kam s nimi?

Čo robiť s mobilným zariadením, ktorého životnosť už skončila?

Vzťahová poradňa: Milujem snúbenicu môjho kamaráta. Mám mu to povedať?

Klinická psychologička odpovedá na vzťahové otázky.

DOBRÚ CHUŤ

Keď varí muž: Aj mäsožravec by mal byť na obed vegetariánom

Za jeden gastrolístok vraj máme očakávať plnohodnotný obed.

Vinobrania sú odkazom na minulosť

Spýtali sme sa etnologičky, odkiaľ pramení tradícia obľúbených slávností.