Chudnutie pre pamätníkov: Takto bojoval s nadváhou Demis Roussos

Pred viac ako tridsiatimi rokmi vyšla kniha, v ktorej grécky spevák Demis Roussos popísal svoj boj s nadváhou. Niektoré z rád sú aktuálne aj dnes.

Demis Roussos(Zdroj: TASR)

Grécky spevák Demis Roussos, populárny v sedemdesiatych rokoch, bojoval s obezitou. Umelec, ktorý nás navždy opustil v januári minulého roku, sa o svojom chudnutí rozhodol napísať aj knihu. Volá sa Otázka váhy a vyšla v 1982. V českom preklade sa v roku 1990 objavila tiež u nás.

Spoluautorkou knihy a Demisovou poradkyňou pri zhadzovaní kilogramov bola Veronique Skawinska, životná partnerka hudobníka Vangelisa, s ktorým Roussos v roku 1967 založil skupinu Aphrodite's Child.

Skawinska, spisovateľka, novinárka a fotografka, sa profesionálne venovala aj otázkam výživy. Tu je niekoľko spevákových rád, ktoré mu pomohli zbaviť sa prebytočných kilogramov.

Článok pokračuje pod video reklamou

1. Ak máte stálu chuť do jedla, veľa pite. Zakaždým, keď pocítite, že máte prázdny žalúdok, naplňte ho minerálkou. Pite aj počas jedenia. Surová zelenina tiež veľmi dobre potlačí hlad, naplní žalúdok vodou a vlákninou.

Pravidelný a dostatočný príjem tekutín je dôležitý bez ohľadu na to, či chcete schudnúť alebo nie. Štúdia ukázala, že pol litra vody približne polhodinu pred jedlom pomohla účastníkom znížiť hlad a prijať tak menej kalórií.

2. Striedajte druhy minerálnych vôd, aby ste si nezvykli na ich zvláštne účinky.

Striedanie minerálnych vôd odporúča aj doktorka Janka Zálešáková v rozhovore, ktorý poskytla Sme.sk. Podľa nej, je potrebné zvážiť aj zdravotný stav jednotlivca, najmä v prípade, ak trpí ochoreniami obličiek a srdca.

3. Jedzte s chuťou. Pripravujte si chody, ktoré budú príjemné pre vaše chuťové bunky. Používajte bylinky a korenia, dbajte na pekne prestretý stôl.

4. Jedzte malé porcie. Nikdy si nepridávajte a usilujte sa, aby vám vždy niečo zostalo na tanieri.

Funkčnosť tejto zásady už overili aj vedeckým výskumom.

5. Majte hlad, ale nie veľmi. Ak totiž skutočný hlad nie je uspokojený, telo mobilizuje svoje zásoby tuku, aby doplnilo energiu, a vtedy nám ubúda na hmotnosti. Naučte sa rozlišovať hlad od chuti na jedlo. 

6. Ak vás prepadne kritický záchvat hladu, teda hypoglykémia, dajte si lyžicu medu, ale polhodinu nepite. Med je vysoko koncentrovaný a zostane dlho v krvi. Keby sa rozriedil, bola by z neho sladká voda, ktorá sa dostáva príliš rýchlo do buniek a iba odkladá záchvat hypoglykémie.

7. V reštaurácii si objednávajte šalát bez zálievky, mäso alebo ryby grilované alebo varené v pare, zeleninu surovú alebo sušenú. Neobjednávajte si syry alebo múčniky, nanajvýš jogurt. Pite minerálku, berte si so sebou špeciálny chlieb alebo náhradu chleba s otrubami alebo so sójou.

Táto rada má tiež niečo do seba, pretože vláknina dokáže predĺžiť pocit sýtosti.

8. Sóju jedzte vo všetkých podobách – obsahuje veľa bielkovín a žiadny cholesterol ani cukor.

V tomto prípade sa netreba obmedzovať iba na sóju. Príjem bielkovín má pozitívny učinok na úbytok hmotnosti

9. Odstráňte tuk z mäsa: kupujte chudé mäso, prípadne odstráňte z mäsa zbytočný tuk – z kuraťa stiahnite pred varením kožu.

10. Jedzte surové potraviny, ktoré sú čerstvé a zrelé, ktoré pekne vyzerajú aj pekne voňajú.

Prečítajte si aj článok: Jedenásť vedou overených spôsobov ako schudnúť

 

Demisova metóda

Začiatok intenzívneho chudnutia

Raňajky

- čerstvá grapfruitová šťava alebo vajíčko namäkko, natvrdo alebo „stratené“

- náhrada kávy alebo bylinkový čaj alebo veľmi slabá čierna káva či káva bez kofeínu s umelým cukrom

Dopoludnia

- surový zeler

nízkotučný syr alebo jogurt

Obed

- šaláty a zelená zelenina podľa vlastného výberu, surová alebo varená v pare (brokolica, špenát, cukina, špargľa, obyčajná fazuľa, zeler, uhorka, ružičkový kel, pór) bez soli a ochutená citrónovou šťavou alebo dietetickými ochucovacími  prostriedkami

Popoludní (ak máte hlad)

-surový zeler

- syr alebo jogurt – ale málo

Večera

- biela ryba alebo kura, grilované alebo varené v pare bez soli

- omáčky s vysokým obsahom bielkovín (omáčka s čerstvým syrom alebo jogurtom, ak máte chuť)

Pred spaním

- štyrikrát do týždňa pohár odstredeného mlieka

- každú noc upokojujúci odvar alebo hrnček bylinkového čaju

 

Demis mal svoju vlastnú metódu, ktorá vychádzala z lekárskych rád a vlastných pozorovaní po konzumácii rôznych potravín. „Spočiatku som nejedol ovocie, šaláty, paradajky alebo mrkvu. Niekedy som zjedol pór. Mal som pocit, že by som po surovej zelenine pribral. Ovocie som začal jesť až po troch mesiacoch. Jedol som jahody alebo zelené jablká štyrikrát týždenne, na raňajky alebo odpoludnia. Takto som to robil bez prerušenia deň za dňom, a za sedem mesiacov som schudol o 46 kilogramov, inými slovami: 1,5 kilogramu týždenne. Zmena bola pozoruhodná,“ píše vo  svojej knihe Demis.

Zakaždým, keď pocítil hlad, vypil najprv pohár vody, čo je dobré aj pre vylučovanie toxínov. Lekár mu poradil úplne vynechať soľ, ktorá zachytáva vodu v tkanivách. „Aspoň objavíte skutočnú chuť zeleniny,“ tvrdí.

 

 

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  2. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  3. HubHub spája sily s Neulogy
  4. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  5. Byt alebo dom? V Novom Ružinove vyriešili dilemu za vás
  6. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  7. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  8. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  9. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  10. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 28 513
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 20 714
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 11 615
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 7 025
  5. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 6 728
  6. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 388
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 212
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 763
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 116
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 2 697

Téma: Stravovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diéty, Ceny energií 2018, Zdravá strava

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Auto narazilo do skupiny detí, zranených je dvanásť ľudí

Nehoda sa stala pri Spišskom Bystrom v okrese Poprad.

DOMOV

O čom je spor o Istanbulskom dohovore (otázky a odpovede)

Dohovor má predchádzať domácemu násiliu na ženách.

KOMENTÁRE

Fico ustúpil tvrdošínskej pästi

Ficovo vyhýbanie sa akémukoľvek konfliktu so stredovým voličom je esenciálnou príčinou stagnácie.

Neprehliadnite tiež

BRIT Awards 2018: Na odovzdávanie cien sa vrátili farebné šaty

Namiesto čierneho oblečenia mali ženy biele ruže.

STĹPČEK OSMELENÉ

Dnes sa pomodlím za Istanbulský dohovor

Zdá sa, že predchádzaniu násiliu na ženách pomôže len zázrak.

Nepríjemný zápach z úst má rôzne príčiny, no dá sa vyriešiť

Halitóza je najčastejsie sprievodným znakom ochorení v ústnej dutine.

Štyri trendy pre štýlovú obývačku v roku 2018

Farby v obľúbenej miestnosti v domácnosti ovládnu variácie zemitých tónov.

Po rokoch bolestí si nechala odstrániť maternicu. Nie je to riešenie pre každú ženu

Herečka Lena Dunhamová trpí nevyliečiteľnou chorobou, má len 31 rokov.