Chudnutie pre pamätníkov: Takto bojoval s nadváhou Demis Roussos

Pred viac ako tridsiatimi rokmi vyšla kniha, v ktorej grécky spevák Demis Roussos popísal svoj boj s nadváhou. Niektoré z rád sú aktuálne aj dnes.

Demis Roussos(Zdroj: TASR)

Grécky spevák Demis Roussos, populárny v sedemdesiatych rokoch, bojoval s obezitou. Umelec, ktorý nás navždy opustil v januári minulého roku, sa o svojom chudnutí rozhodol napísať aj knihu. Volá sa Otázka váhy a vyšla v 1982. V českom preklade sa v roku 1990 objavila tiež u nás.

Spoluautorkou knihy a Demisovou poradkyňou pri zhadzovaní kilogramov bola Veronique Skawinska, životná partnerka hudobníka Vangelisa, s ktorým Roussos v roku 1967 založil skupinu Aphrodite's Child.

Skawinska, spisovateľka, novinárka a fotografka, sa profesionálne venovala aj otázkam výživy. Tu je niekoľko spevákových rád, ktoré mu pomohli zbaviť sa prebytočných kilogramov.

1. Ak máte stálu chuť do jedla, veľa pite. Zakaždým, keď pocítite, že máte prázdny žalúdok, naplňte ho minerálkou. Pite aj počas jedenia. Surová zelenina tiež veľmi dobre potlačí hlad, naplní žalúdok vodou a vlákninou.

Pravidelný a dostatočný príjem tekutín je dôležitý bez ohľadu na to, či chcete schudnúť alebo nie. Štúdia ukázala, že pol litra vody približne polhodinu pred jedlom pomohla účastníkom znížiť hlad a prijať tak menej kalórií.

2. Striedajte druhy minerálnych vôd, aby ste si nezvykli na ich zvláštne účinky.

Striedanie minerálnych vôd odporúča aj doktorka Janka Zálešáková v rozhovore, ktorý poskytla Sme.sk. Podľa nej, je potrebné zvážiť aj zdravotný stav jednotlivca, najmä v prípade, ak trpí ochoreniami obličiek a srdca.

3. Jedzte s chuťou. Pripravujte si chody, ktoré budú príjemné pre vaše chuťové bunky. Používajte bylinky a korenia, dbajte na pekne prestretý stôl.

4. Jedzte malé porcie. Nikdy si nepridávajte a usilujte sa, aby vám vždy niečo zostalo na tanieri.

Funkčnosť tejto zásady už overili aj vedeckým výskumom.

5. Majte hlad, ale nie veľmi. Ak totiž skutočný hlad nie je uspokojený, telo mobilizuje svoje zásoby tuku, aby doplnilo energiu, a vtedy nám ubúda na hmotnosti. Naučte sa rozlišovať hlad od chuti na jedlo. 

6. Ak vás prepadne kritický záchvat hladu, teda hypoglykémia, dajte si lyžicu medu, ale polhodinu nepite. Med je vysoko koncentrovaný a zostane dlho v krvi. Keby sa rozriedil, bola by z neho sladká voda, ktorá sa dostáva príliš rýchlo do buniek a iba odkladá záchvat hypoglykémie.

7. V reštaurácii si objednávajte šalát bez zálievky, mäso alebo ryby grilované alebo varené v pare, zeleninu surovú alebo sušenú. Neobjednávajte si syry alebo múčniky, nanajvýš jogurt. Pite minerálku, berte si so sebou špeciálny chlieb alebo náhradu chleba s otrubami alebo so sójou.

Táto rada má tiež niečo do seba, pretože vláknina dokáže predĺžiť pocit sýtosti.

8. Sóju jedzte vo všetkých podobách – obsahuje veľa bielkovín a žiadny cholesterol ani cukor.

V tomto prípade sa netreba obmedzovať iba na sóju. Príjem bielkovín má pozitívny učinok na úbytok hmotnosti

9. Odstráňte tuk z mäsa: kupujte chudé mäso, prípadne odstráňte z mäsa zbytočný tuk – z kuraťa stiahnite pred varením kožu.

10. Jedzte surové potraviny, ktoré sú čerstvé a zrelé, ktoré pekne vyzerajú aj pekne voňajú.

Prečítajte si aj článok: Jedenásť vedou overených spôsobov ako schudnúť

 

Demisova metóda

Začiatok intenzívneho chudnutia

Raňajky

- čerstvá grapfruitová šťava alebo vajíčko namäkko, natvrdo alebo „stratené“

- náhrada kávy alebo bylinkový čaj alebo veľmi slabá čierna káva či káva bez kofeínu s umelým cukrom

Dopoludnia

- surový zeler

nízkotučný syr alebo jogurt

Obed

- šaláty a zelená zelenina podľa vlastného výberu, surová alebo varená v pare (brokolica, špenát, cukina, špargľa, obyčajná fazuľa, zeler, uhorka, ružičkový kel, pór) bez soli a ochutená citrónovou šťavou alebo dietetickými ochucovacími  prostriedkami

Popoludní (ak máte hlad)

-surový zeler

- syr alebo jogurt – ale málo

Večera

- biela ryba alebo kura, grilované alebo varené v pare bez soli

- omáčky s vysokým obsahom bielkovín (omáčka s čerstvým syrom alebo jogurtom, ak máte chuť)

Pred spaním

- štyrikrát do týždňa pohár odstredeného mlieka

- každú noc upokojujúci odvar alebo hrnček bylinkového čaju

 

Demis mal svoju vlastnú metódu, ktorá vychádzala z lekárskych rád a vlastných pozorovaní po konzumácii rôznych potravín. „Spočiatku som nejedol ovocie, šaláty, paradajky alebo mrkvu. Niekedy som zjedol pór. Mal som pocit, že by som po surovej zelenine pribral. Ovocie som začal jesť až po troch mesiacoch. Jedol som jahody alebo zelené jablká štyrikrát týždenne, na raňajky alebo odpoludnia. Takto som to robil bez prerušenia deň za dňom, a za sedem mesiacov som schudol o 46 kilogramov, inými slovami: 1,5 kilogramu týždenne. Zmena bola pozoruhodná,“ píše vo  svojej knihe Demis.

Zakaždým, keď pocítil hlad, vypil najprv pohár vody, čo je dobré aj pre vylučovanie toxínov. Lekár mu poradil úplne vynechať soľ, ktorá zachytáva vodu v tkanivách. „Aspoň objavíte skutočnú chuť zeleniny,“ tvrdí.

 

 

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami.
  2. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  3. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  4. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  5. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  6. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  7. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  8. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  10. Cíťte sa v priestore príjemne
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 039
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 511
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 282
  4. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 040
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 971
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 938
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 759
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 502
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 053
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 752

Téma: Stravovanie


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prečo by Plavčan nemal byť ministrom

Peter Plavčan, ktorého si vybrala SNS, mal za sebou kauzy, už keď sa stal členom vlády. Aj keď ďalšie pribúdajú, odstúpiť zatiaľ neplánuje.

KOMENTÁRE

Keď už je trápne posmievať sa ministrovi školstva

Dôležité je ukázať, kto to celé vymyslel. A či to je riadená schéma.

ŠPORT

Ružomberok potrápil favorita, s Evertonom prehral iba o gól

Jediný gól stretnutia strelil kapitán domácich Leighton Baines.

TECH

Vedci ukázali, aké majú ľudia nezvyčajné sexuálne túžby

Štúdia naznačila, že rozdiel medzi mužmi a ženami nie je veľký.

Neprehliadnite tiež

Nechápavé okolie a žiaden voľný čas. Ako sa žije s hendikepovaným dieťaťom?

Tri matky pre SME porozprávali, s čím sa musia vyrovnávať pri dieťati s postihnutím.

V Česku vymysleli pivo pre ženy, zožalo kritiku aj od zahraničných médií

Nápoj určený špeciálne pre dámy má mramorovo biely a ružovkastý obal. Podľa Britiek je sexistický.

Ako najlepšie vyventilovať hnev a stres? V izbe, kde môžete všetko zničiť

Vo svete vznikajú miestnosti, ktoré môžete kompletne porozbíjať. Prvá je už aj na Slovensku.

Vymysleli sex robota, s ktorým možno simulovať znásilnenie

Odborníci na robotiku veria, že pri sexualite s robotmi netreba zabúdať na etický aspekt.