Chudnutie pre pamätníkov: Takto bojoval s nadváhou Demis Roussos

Pred viac ako tridsiatimi rokmi vyšla kniha, v ktorej grécky spevák Demis Roussos popísal svoj boj s nadváhou. Niektoré z rád sú aktuálne aj dnes.

Demis Roussos(Zdroj: TASR)

Grécky spevák Demis Roussos, populárny v sedemdesiatych rokoch, bojoval s obezitou. Umelec, ktorý nás navždy opustil v januári minulého roku, sa o svojom chudnutí rozhodol napísať aj knihu. Volá sa Otázka váhy a vyšla v 1982. V českom preklade sa v roku 1990 objavila tiež u nás.

Spoluautorkou knihy a Demisovou poradkyňou pri zhadzovaní kilogramov bola Veronique Skawinska, životná partnerka hudobníka Vangelisa, s ktorým Roussos v roku 1967 založil skupinu Aphrodite's Child.

Skawinska, spisovateľka, novinárka a fotografka, sa profesionálne venovala aj otázkam výživy. Tu je niekoľko spevákových rád, ktoré mu pomohli zbaviť sa prebytočných kilogramov.

1. Ak máte stálu chuť do jedla, veľa pite. Zakaždým, keď pocítite, že máte prázdny žalúdok, naplňte ho minerálkou. Pite aj počas jedenia. Surová zelenina tiež veľmi dobre potlačí hlad, naplní žalúdok vodou a vlákninou.

Pravidelný a dostatočný príjem tekutín je dôležitý bez ohľadu na to, či chcete schudnúť alebo nie. Štúdia ukázala, že pol litra vody približne polhodinu pred jedlom pomohla účastníkom znížiť hlad a prijať tak menej kalórií.

2. Striedajte druhy minerálnych vôd, aby ste si nezvykli na ich zvláštne účinky.

Striedanie minerálnych vôd odporúča aj doktorka Janka Zálešáková v rozhovore, ktorý poskytla Sme.sk. Podľa nej, je potrebné zvážiť aj zdravotný stav jednotlivca, najmä v prípade, ak trpí ochoreniami obličiek a srdca.

3. Jedzte s chuťou. Pripravujte si chody, ktoré budú príjemné pre vaše chuťové bunky. Používajte bylinky a korenia, dbajte na pekne prestretý stôl.

4. Jedzte malé porcie. Nikdy si nepridávajte a usilujte sa, aby vám vždy niečo zostalo na tanieri.

Funkčnosť tejto zásady už overili aj vedeckým výskumom.

5. Majte hlad, ale nie veľmi. Ak totiž skutočný hlad nie je uspokojený, telo mobilizuje svoje zásoby tuku, aby doplnilo energiu, a vtedy nám ubúda na hmotnosti. Naučte sa rozlišovať hlad od chuti na jedlo. 

6. Ak vás prepadne kritický záchvat hladu, teda hypoglykémia, dajte si lyžicu medu, ale polhodinu nepite. Med je vysoko koncentrovaný a zostane dlho v krvi. Keby sa rozriedil, bola by z neho sladká voda, ktorá sa dostáva príliš rýchlo do buniek a iba odkladá záchvat hypoglykémie.

7. V reštaurácii si objednávajte šalát bez zálievky, mäso alebo ryby grilované alebo varené v pare, zeleninu surovú alebo sušenú. Neobjednávajte si syry alebo múčniky, nanajvýš jogurt. Pite minerálku, berte si so sebou špeciálny chlieb alebo náhradu chleba s otrubami alebo so sójou.

Táto rada má tiež niečo do seba, pretože vláknina dokáže predĺžiť pocit sýtosti.

8. Sóju jedzte vo všetkých podobách – obsahuje veľa bielkovín a žiadny cholesterol ani cukor.

V tomto prípade sa netreba obmedzovať iba na sóju. Príjem bielkovín má pozitívny učinok na úbytok hmotnosti

9. Odstráňte tuk z mäsa: kupujte chudé mäso, prípadne odstráňte z mäsa zbytočný tuk – z kuraťa stiahnite pred varením kožu.

10. Jedzte surové potraviny, ktoré sú čerstvé a zrelé, ktoré pekne vyzerajú aj pekne voňajú.

Prečítajte si aj článok: Jedenásť vedou overených spôsobov ako schudnúť

 

Demisova metóda

Začiatok intenzívneho chudnutia

Raňajky

- čerstvá grapfruitová šťava alebo vajíčko namäkko, natvrdo alebo „stratené“

- náhrada kávy alebo bylinkový čaj alebo veľmi slabá čierna káva či káva bez kofeínu s umelým cukrom

Dopoludnia

- surový zeler

nízkotučný syr alebo jogurt

Obed

- šaláty a zelená zelenina podľa vlastného výberu, surová alebo varená v pare (brokolica, špenát, cukina, špargľa, obyčajná fazuľa, zeler, uhorka, ružičkový kel, pór) bez soli a ochutená citrónovou šťavou alebo dietetickými ochucovacími  prostriedkami

Popoludní (ak máte hlad)

-surový zeler

- syr alebo jogurt – ale málo

Večera

- biela ryba alebo kura, grilované alebo varené v pare bez soli

- omáčky s vysokým obsahom bielkovín (omáčka s čerstvým syrom alebo jogurtom, ak máte chuť)

Pred spaním

- štyrikrát do týždňa pohár odstredeného mlieka

- každú noc upokojujúci odvar alebo hrnček bylinkového čaju

 

Demis mal svoju vlastnú metódu, ktorá vychádzala z lekárskych rád a vlastných pozorovaní po konzumácii rôznych potravín. „Spočiatku som nejedol ovocie, šaláty, paradajky alebo mrkvu. Niekedy som zjedol pór. Mal som pocit, že by som po surovej zelenine pribral. Ovocie som začal jesť až po troch mesiacoch. Jedol som jahody alebo zelené jablká štyrikrát týždenne, na raňajky alebo odpoludnia. Takto som to robil bez prerušenia deň za dňom, a za sedem mesiacov som schudol o 46 kilogramov, inými slovami: 1,5 kilogramu týždenne. Zmena bola pozoruhodná,“ píše vo  svojej knihe Demis.

Zakaždým, keď pocítil hlad, vypil najprv pohár vody, čo je dobré aj pre vylučovanie toxínov. Lekár mu poradil úplne vynechať soľ, ktorá zachytáva vodu v tkanivách. „Aspoň objavíte skutočnú chuť zeleniny,“ tvrdí.

 

 

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 356
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 284
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 922
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 460
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 433
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 086
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 533
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 431
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 345
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 091

Téma: Stravovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Zdravie seniorov, Zdravá strava

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Astronautka z NASA: Pocit úžasu s vami ostane aj na Zemi

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

KOMENTÁRE

Trump je v Poľsku populárnejší než pápež

Prezident potešil Poliakov poukazujúc na úlohu Poľska pri budovaní Západu.

Neprehliadnite tiež

Čo vás čaká v novom čísle magazínu smeŽeny

V najnovšom čísle nájdete rozhovor s terapeutkou Katarínou Sipos o tom, ako rodičia vplývajú na správanie a zmýšľanie svojich detí.

Návrhári o ekológii v móde: Je trvalá udržateľnosť budúcnosťou?

Desať známych mien slovenskej módy prezradilo, čo si myslia o ekologickom módnom biznise.

Päť tipov na rýchle recepty s maslovou tekvicou

Tekvica je symbolom jesene. Jej využitie v kuchyni môže byť naozaj pestré.