Chudnutie pre pamätníkov: Takto bojoval s nadváhou Demis Roussos

Pred viac ako tridsiatimi rokmi vyšla kniha, v ktorej grécky spevák Demis Roussos popísal svoj boj s nadváhou. Niektoré z rád sú aktuálne aj dnes.

Demis Roussos(Zdroj: TASR)

Grécky spevák Demis Roussos, populárny v sedemdesiatych rokoch, bojoval s obezitou. Umelec, ktorý nás navždy opustil v januári minulého roku, sa o svojom chudnutí rozhodol napísať aj knihu. Volá sa Otázka váhy a vyšla v 1982. V českom preklade sa v roku 1990 objavila tiež u nás.

Spoluautorkou knihy a Demisovou poradkyňou pri zhadzovaní kilogramov bola Veronique Skawinska, životná partnerka hudobníka Vangelisa, s ktorým Roussos v roku 1967 založil skupinu Aphrodite's Child.

Skawinska, spisovateľka, novinárka a fotografka, sa profesionálne venovala aj otázkam výživy. Tu je niekoľko spevákových rád, ktoré mu pomohli zbaviť sa prebytočných kilogramov.

Článok pokračuje pod video reklamou

1. Ak máte stálu chuť do jedla, veľa pite. Zakaždým, keď pocítite, že máte prázdny žalúdok, naplňte ho minerálkou. Pite aj počas jedenia. Surová zelenina tiež veľmi dobre potlačí hlad, naplní žalúdok vodou a vlákninou.

Pravidelný a dostatočný príjem tekutín je dôležitý bez ohľadu na to, či chcete schudnúť alebo nie. Štúdia ukázala, že pol litra vody približne polhodinu pred jedlom pomohla účastníkom znížiť hlad a prijať tak menej kalórií.

2. Striedajte druhy minerálnych vôd, aby ste si nezvykli na ich zvláštne účinky.

Striedanie minerálnych vôd odporúča aj doktorka Janka Zálešáková v rozhovore, ktorý poskytla Sme.sk. Podľa nej, je potrebné zvážiť aj zdravotný stav jednotlivca, najmä v prípade, ak trpí ochoreniami obličiek a srdca.

3. Jedzte s chuťou. Pripravujte si chody, ktoré budú príjemné pre vaše chuťové bunky. Používajte bylinky a korenia, dbajte na pekne prestretý stôl.

4. Jedzte malé porcie. Nikdy si nepridávajte a usilujte sa, aby vám vždy niečo zostalo na tanieri.

Funkčnosť tejto zásady už overili aj vedeckým výskumom.

5. Majte hlad, ale nie veľmi. Ak totiž skutočný hlad nie je uspokojený, telo mobilizuje svoje zásoby tuku, aby doplnilo energiu, a vtedy nám ubúda na hmotnosti. Naučte sa rozlišovať hlad od chuti na jedlo. 

6. Ak vás prepadne kritický záchvat hladu, teda hypoglykémia, dajte si lyžicu medu, ale polhodinu nepite. Med je vysoko koncentrovaný a zostane dlho v krvi. Keby sa rozriedil, bola by z neho sladká voda, ktorá sa dostáva príliš rýchlo do buniek a iba odkladá záchvat hypoglykémie.

7. V reštaurácii si objednávajte šalát bez zálievky, mäso alebo ryby grilované alebo varené v pare, zeleninu surovú alebo sušenú. Neobjednávajte si syry alebo múčniky, nanajvýš jogurt. Pite minerálku, berte si so sebou špeciálny chlieb alebo náhradu chleba s otrubami alebo so sójou.

Táto rada má tiež niečo do seba, pretože vláknina dokáže predĺžiť pocit sýtosti.

8. Sóju jedzte vo všetkých podobách – obsahuje veľa bielkovín a žiadny cholesterol ani cukor.

V tomto prípade sa netreba obmedzovať iba na sóju. Príjem bielkovín má pozitívny učinok na úbytok hmotnosti

9. Odstráňte tuk z mäsa: kupujte chudé mäso, prípadne odstráňte z mäsa zbytočný tuk – z kuraťa stiahnite pred varením kožu.

10. Jedzte surové potraviny, ktoré sú čerstvé a zrelé, ktoré pekne vyzerajú aj pekne voňajú.

Prečítajte si aj článok: Jedenásť vedou overených spôsobov ako schudnúť

 

Demisova metóda

Začiatok intenzívneho chudnutia

Raňajky

- čerstvá grapfruitová šťava alebo vajíčko namäkko, natvrdo alebo „stratené“

- náhrada kávy alebo bylinkový čaj alebo veľmi slabá čierna káva či káva bez kofeínu s umelým cukrom

Dopoludnia

- surový zeler

nízkotučný syr alebo jogurt

Obed

- šaláty a zelená zelenina podľa vlastného výberu, surová alebo varená v pare (brokolica, špenát, cukina, špargľa, obyčajná fazuľa, zeler, uhorka, ružičkový kel, pór) bez soli a ochutená citrónovou šťavou alebo dietetickými ochucovacími  prostriedkami

Popoludní (ak máte hlad)

-surový zeler

- syr alebo jogurt – ale málo

Večera

- biela ryba alebo kura, grilované alebo varené v pare bez soli

- omáčky s vysokým obsahom bielkovín (omáčka s čerstvým syrom alebo jogurtom, ak máte chuť)

Pred spaním

- štyrikrát do týždňa pohár odstredeného mlieka

- každú noc upokojujúci odvar alebo hrnček bylinkového čaju

 

Demis mal svoju vlastnú metódu, ktorá vychádzala z lekárskych rád a vlastných pozorovaní po konzumácii rôznych potravín. „Spočiatku som nejedol ovocie, šaláty, paradajky alebo mrkvu. Niekedy som zjedol pór. Mal som pocit, že by som po surovej zelenine pribral. Ovocie som začal jesť až po troch mesiacoch. Jedol som jahody alebo zelené jablká štyrikrát týždenne, na raňajky alebo odpoludnia. Takto som to robil bez prerušenia deň za dňom, a za sedem mesiacov som schudol o 46 kilogramov, inými slovami: 1,5 kilogramu týždenne. Zmena bola pozoruhodná,“ píše vo  svojej knihe Demis.

Zakaždým, keď pocítil hlad, vypil najprv pohár vody, čo je dobré aj pre vylučovanie toxínov. Lekár mu poradil úplne vynechať soľ, ktorá zachytáva vodu v tkanivách. „Aspoň objavíte skutočnú chuť zeleniny,“ tvrdí.

 

 

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  3. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  4. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  5. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  6. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  9. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  10. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  1. OMV ponúkne zákazníkom chute známeho šéfkuchára Braňa Križana
  2. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  3. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  4. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  5. Všetko, čo rodiny milujú
  6. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  7. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  8. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  9. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  10. Keď Slováci krotia morský vietor
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 23 535
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 20 390
  3. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 12 548
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 8 316
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 5 449
  6. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 5 166
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 4 667
  8. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 3 065
  9. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely 2 946
  10. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 2 641

Téma: Stravovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diéty, Ceny energií 2018, Zdravá strava

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Most nepodporí návrh Smeru o odchodoch do dôchodku

Smer sa pri návrhu zákona o budúcich dôchodkoch obráti na opozíciu.

DOMOV

Meno Kaliňákovej asistentky sa objavuje pri kauzách

Priezvisko Zuzany Pisoňovej sa viackrát objavuje v kruhu kamarátov exministra.

dnes píše matia lenická

O ženách chcú opäť rozhodovať muži

Naša katolícka cirkev odmieta počúvať a nasledovať vlastného pápeža.

Neprehliadnite tiež

V Nosene si môžete kúpiť oblečenie známych osobností, prispejete na dobrú vec

Bratislavský second hand organizuje Celodenné dobré nakupovanie.

Japonskí dôchodcovia sú módne hviezdy Instagramu

Seniori Bon a Pon bavia ľudí zladenými outfitmi.

Desať receptov na zákusky a koláčiky s pudingom

Známe aj nové recepty na neodolateľné dobroty.

Stĺpček Osmelené

Máme sa tu tak dobre, že náš najväčší problém sú interrupcie?

To, o čom sa treba rozprávať, je sexuálna výchova a prevencia.