Fitnes poradňa: Ako a prečo trénovať nohy?

Cesta k sexi nohám a silnému telu nemusí byť taká zložitá, vyžaduje si len trpezlivosť, silnú vôľu a správnu techniku.

(Zdroj: Snapwire/Dylan Rives)

Najpopulárnejším pohybom, ktorým ženy aj muži trénujú nohy, je drepovanie. Niet divu. Existuje niekoľko spôsobov, ako drepovať, no dôležité je dbať na správnu techniku.

Zamerať sa na nohy pri cvičení nikdy nie je na škodu. Dôvodov je niekoľko a mnohé z nich sú podložené aj tvrdeniami vedcov.

Pozitívne pôsobia na stav vašich kolien

V mladosti pôsobí cvičenie ako prevencia, v staršom veku cvičením nôh zlepšíte svoj zdravotný stav a pomôžete ním odstrániť bolesť kolien.

Obľúbené drepy posilňujú svaly nôh v prednej časti aj v zadnej, čo podporuje pevnosť a silu aj v kolenách a stabilizuje ich. To, že by drepy mali ničiť kolená, je mýtus.

Tvrdí to aj Joseph Hart, atletický tréner a kineziológ, no musíte ich robiť správne. Stojte vzpriamene s nohami na šírku pliec a s mierne ohnutými kolenami.

Postupne si s rovným chrbtom sadajte akoby na stoličku až kým nie sú vaše stehná takmer zarovno s podlahou. Neohýnajte sa dopredu, chrbát udržiavajte rovný. Zo začiatku stačí aj 20 drepov.

Budete bežať rýchlejšie

Ak behávate a chcete svoju rýchlosť zvýšiť, nezabúdajte na tréning nôh mimo bežeckej dráhy. Do svojej tréningovej rutiny zapojte drepy, výpady alebo vymeňte behanie po rovinách za náročnejší kopcovitý terén.

Samotné drepy posilnia aj stred tela a celkový postoj, takže sa dopracujete nielen k rýchlejšiemu, ale aj bezpečnejšiemu behu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Čo prinesie úľavu pri svalovici

Naštartujete metabolizmus a spaľovanie tukov

Silové cvičenia akými sú okrem iného aj cviky s vlastnou váhou tela, vrátane drepov, sú skvelým nástrojom na spaľovanie tukov. Ak ide o chudnutie, nestačí pravidelne absolvovať „kardio“ behom, na bicykli či člnkovaním.

Do tréningu pridajte aj ten silový. Budovanie svalového tkanivo uvítate aj v neskoršom veku, kedy práve ono začína strácať elasticitu a je ochabnuté.

Osvojte si preto výpady vpred aj drepovanie. Dodajú silu stredu tela, nohám, ale pomôžu vytvarovať aj zadok.

Pomoc pre diabetikov a „srdciarov“

Ak ste prekonali srdcový infarkt alebo máte so srdcom problémy, pravdepodobne sa obávate námahy vo forme ťažkých kardio cvičení.

Začať s budovaním kondície však môžete silovým tréningom a to konkrétne tréningom nôh. Takáto fyzická aktivita aspoň dvakrát do týždňa, postupné pridávanie kardio cvičenia a chôdze dokáže pôsobiť ako účinná prevencia voči ďalším problémom spojeným so srdcovo-cievnym systémom.

Niekoľko štúdií dokonca prišlo na to, že pacientom s diabetom typu II. môže silový tréning pomôcť bojovať s metabolickými poruchami. Detailnú inštruktáž, ako na účinné drepy si pozrite vo videu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Hviezdne fitnes tipy, ako sa dostať po zime do formy

 

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 921
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 6 306
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 378
  4. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 091
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 085
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 879
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 852
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 846
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 686
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 887

Téma: Cvičenie


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Líčenie na rande: Ako na dokonalý mejkap v troch krokoch

Niekedy je nadmerná snaha skôr na škodu, poradíme vám, ako sa nalíčiť v správnej miere.

Kokteil pre imunitu: Sedem spôsobov ako ju podporiť

Aké vitamíny a doplnky by ste mali vyskúšať, poradí farmaceutka.

Vybrali sme desať receptov na vegánske zákusky

Aj vy máte problém zohnať maslo a vajcia? Inšpirujte sa našimi tipmi na koláče a zákusky, v ktorých ich nebudete potrebovať.

Sedem kozmetických nutností pre pleť v zime

Ktoré kozmetické produkty u vás nemôžu chýbať, keď teploty klesnú?