SME

V manželstve sa milujeme viac, ako keď sme slobodní

Tiež ste si mysleli, že sex si viac užívajú slobodní ľudia? Nie je to vraj tak. Šťastnejší milostný život majú manželia.

Búrlivý sex slobodných je vraj mýtus. Viac si užívajú manželia.Búrlivý sex slobodných je vraj mýtus. Viac si užívajú manželia. (Zdroj: Picjumbo)

Toľko sme sa už načítali článkov o manželskom stereotype, ktorý preniká aj do spální, ale všetko je inak. Nie mladí slobodní ľudia bez záväzkov, ktorí majú možnosť striedať partnerov, ale manželia či zadaní ľudia si vraj užívajú viac v posteli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tvrdí to štúdia, ktorú v roku 2010 urobili výskumníci z univerzity v Indiane. Podľa ich výskumu ľudského sexuálneho správania sa menej ako päť percent slobodných miluje dvakrát až trikrát do týždňa. To by nebolo zlé.

Štúdia však prekvapivo uvádza, že až 25 percent manželských párov má tiež sex dva- až trikrát do týždňa, čo je päťkrát viac, než u slobodných. Kým 61 percent slobodných nemalo za posledný rok sex vôbec, u manželov to tak bolo len v 18 percentách. Vyzerá to teda tak, že manželstvo praje sexu.

SkryťVypnúť reklamu

Menej vášne, prevláda pocit bezpečia

Čo si o tomto prieskume myslí sexuologička Danica Caisová?

"Musím povedať, že do našej ambulancie prichádzajú muži, ženy aj dvojice, ak majú vzťahový či sexuálny problém," vraví odborníčka. Myslí si však, že  výskumníci zmapovali partnerský sexuálny život reálne. 

"Možnosť mať sex so stálym partnerom je veľká výhra. A hoci  sa vášeň objavuje zriedkavejšie, manželský sex poskytuje dvojici pocit bezpečia, samozrejmosti a blízkosti. Je tmelom vzťahu."

Naviac, čo je podľa nej veľmi dôležité, v stabilnom partnerstve netreba sex „hľadať“, lebo ho máme takpovediac doma.  "Slobodní ľudia musia investovať viac času do hľadania partnera, kým ženatí a vydaté si ho môžu dopriať pravidelne aj oveľa častejšie. Samozrejme, za predpokladu, že si to obaja partneri prajú."

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Sexuologička Danica Caisová: Muži strácajú chuť na sex Čítajte 

 

 

Manželstvo

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  3. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  4. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  6. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  7. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  8. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 14 520
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 835
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 942
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 840
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 135
  6. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 5 108
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 742
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 2 722
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Katarína Del Rio a Bianka Urbanovská zo ZA SEBA, o.z.

Agresora najviac prekvapí, keď obeť neostane ticho.


20
Nepečený cheesecake s ovocím.

Rýchly cheesecake bez pečenia je lahodný a osviežujúci. V tomto článku nájdete recepty aj tipy na cheesecake bez zapínania rúry.


redakcia SME ženy
Tradičné políchnianske kraslice.

Tipy, ako zdobiť veľkonočné vajíčka.


Šibačka a oblievačka na Veľkonočný pondelok.

Veľkonočné sviatky sú od 18. do 21. apríla.


reklama
  1. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  2. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  3. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  4. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  5. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  6. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  7. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  8. Michaela Witters: Čo za ľudí vychováva deti, ktoré dokážu niekomu takto ublížiť?
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 52 864
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 499
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 272
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 437
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 16 638
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 405
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 146
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 4 692
  1. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  2. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  3. Tupou Ceruzou: Medvede
  4. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  5. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  7. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  8. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
SkryťZatvoriť reklamu