Znečistenie oceánov je na alarmujúcej úrovni. Najväčšia odpadková škvrna, ktorá sa pohybuje v Tichom oceáne medzi Havajskými ostrovmi a kalifornským pobrežím, je 32-krát väčšia ako Slovensko. Odhaduje sa, že až 80 percent odpadu, ktorý závažne znečisťuje oceány, tvoria plasty.
Upcyklácia je budúcnosť. Tieto Slovenky vás presvedčia, že aj odpad sa dá obliecť ČítajteAspoň čiastočne sa tento problém pokúšajú riešiť módne značky, ktoré prinášajú recyklovanú a upcyklovanú módu.
Najnovšie je ňou aj športový gigant Adidas, ktorý spolu s iniciatívou Parley for the Oceans už v minulosti vyrobil limitované edície tenisiek či dresov pre futbalové reprezentácie.
Širokej verejnosti je určená nová kolekcia jogového oblečenia Wanderlust pre sezónu jar/leto 2018
Ženy chcú chrániť životné prostredie
Oblečenie vzniká z plastového odpadu zozbieraného z pláží a oceánskych komunít ešte predtým, ako sa dostane do oceánu, čím chce značka zabrániť ďalšiemu znečisťovaniu a podporuje recykláciu.
Štýlovo vzdáva kolekcia hold retro surferskému štýlu, dominujú v ňom farby sivá, modrá a čierna, geometrické tvary a kaleidoskopické obrazce. Zatiaľ ide len o ženské oblečenie.
„Vieme, že naša komunita žien je zapálená pre starostlivosť o životné prostredie. S našimi produktmi teraz môžu zlepšovať nielen svoje cvičenie, ale zároveň aj našu planétu,“ uviedla v tlačovom vyhlásení senior riaditeľka spoločnosti Adidas Woman´s Alison Stewartová.
Značka Adidas pre kolekciu vybrala aj ambasádorky, jogínky a propagátorky "body positive" filozofie Adriene Mishleovú, Chelsey Korusovú, Clio Pajczerovú a Angelique Fredericksovú.
Snažia sa viacerí
Adidas však nie je jediná značka, ktorá sa v aktuálnej sezóne pokúša zmierniť dosah plastového odpadu v oceánoch. S kolekciou ženských aj mužských košieľ vyrobených technológiou, ktorá obsahuje recyklovaný plast získaný z oceánu, prichádza aj značka GANT.
Z recyklovaného materiálu vyrába aj gombíky aj obaly. Košele sú k dispozícii vo vybraných predajniach po celom svete vrátane Slovenska.
To, že veľké značky predstavujú nový proces výroby atraktívnych produktov založený na uvedomelom a udržateľnom prístupe, je dobré znamenie. Aktívne, praktické a kreatívne hľadať riešenia ekologického problému je skutočne nevyhnutné.